Si, Acepto
Aquesta web utilitza cookies per obtenir dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús. Llegir més

El Paisatge comercial de la ciutat : lletres, formes i colors a la retolació de comerços de Barcelona

Satué, Enric
El Paisatge comercial de la ciutat : lletres, formes i colors a la retolació de comerços de Barcelona

El Paisatge comercial de la ciutat : lletres, formes i colors a la retolació de comerços de Barcelona

El Paisatge comercial de la ciutat : lletres, formes i colors a la retolació de comerços de Barcelona

Satué, Enric
23,44€
Consulti disponibilitat

El famós dictamen del filòsof Jürgen Habermas, segons el qual el skyline de les ciutats ja no el dissenya l?arquitectura, sinó la retolació comercial i els anuncis de neó, toca el punt feble d?una gravíssima patologia urbana. D?altra banda, l?urbanisme contemporani compromès a sanejar el creixement metropolità, considera avui que la inform...
[Llegir-ne més...]

Editorial
ISBN13
ISBN10
Tipus
Pàgines
Col.lecció
Any Edició
Idioma
Encuadernació

El famós dictamen del filòsof Jürgen Habermas, segons el qual el skyline de les ciutats ja no el dissenya l?arquitectura, sinó la retolació comercial i els anuncis de neó, toca el punt feble d?una gravíssima patologia urbana. D?altra banda, l?urbanisme contemporani compromès a sanejar el creixement metropolità, considera avui que la informació definirà, molt probablement, la ciutat futura. En aquest cas, caldrà comptar amb el disseny gràfic, perquè una part molt significativa d?aquesta informació ?entre la qual, sens dubte, s?hi troba la retolació comercial? l?haurà de menester per ser eficaç i competitiva, sense renunciar per això a la seva desitjable qualitat estètica. Tanmateix, una vegada enfrontats a aquesta responsabilitat, com es podria programar la regeneració dels paisatges tipogràfics, pictogràfics i cromàtics actuals, culturalment empobrits, visualment contaminats i cívicament salvatges? D?una manera ben senzilla: rastrejant la sàvia tradició històrica, rehabilitant la malgirbada condició informativa ?i no publicitària? dels rètols comercials de les nostres ciutats i recuperant, en fi, la molt noble categoria del bon gust.