Cos de Professors d'Ensenyament Secundari. Orientació Educativa. Temari Vol. II.
Editorial EDITORIAL CEP
España peninsular
Segons Ordre ECD/191/2012, de 6 de febrer que ha estat publicada al BOE el dia 7 de febrer queden prorrogats els temaris d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats als cossos docents vigents amb anterioritat a l'1 de Gener de 2012.
Leer más...- Editorial EDITORIAL CEP
- ISBN13 9788468131757
- ISBN10 846813175X
- Tipo LIBRO
- Páginas 558
- Año de Edición 2012
- Idioma Castellano
- Encuadernación Rústica
Materias
OposicionesCos de Professors d'Ensenyament Secundari. Orientació Educativa. Temari Vol. II.
Editorial EDITORIAL CEP
Segons Ordre ECD/191/2012, de 6 de febrer que ha estat publicada al BOE el dia 7 de febrer queden prorrogats els temaris d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats als cossos docents vigents amb anterioritat a l'1 de Gener de 2012.
España peninsular
Detalles del libro
Segons Ordre ECD/191/2012, de 6 de febrer que ha estat publicada al BOE el dia 7 de febrer queden prorrogats els temaris d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats als cossos docents vigents amb anterioritat a l'1 de Gener de 2012.
Amb motiu d'aquest canvi Editorial CEP posa a la seva disposició una edició revisada del temari que serà vàlid per a les pròximes convocatòries.
Elaborats per professionals relacionats amb l'àmbit educatiu aquest material sens dubte suposarà una gran ajuda per als opositors que desitgen preparar el seu accés a la funció docent.
Tema 24
Funció assessora. Model d'Intervenció.
Tema 25
L'orientació en Educació Secundària. Model d'intervenció i funcions.
Tema 26
L'assessorament individualitzat als alumnes: principis generals, models i tècniques.
Tema 27
Assessorament sobre itineraris educatius d acord amb les aptituds i motivació dels alumnes en l'Educació Secundària: optativitat. Modalitats de Batxillerat, cicles de Formació Professional.
Tema 28
L'orientació professional i els processos de presa de decisió vocacional. Maduresa vocacional, autoconeixement i elecció d'estudis i professions.
Tema 29
Entrenament en la transició a la vida activa. Assessorament sobre estudis superiors en camps professionals acords amb les aptituds, interessos i motivació dels alumnes.
Tema 30
Ensenyament d'habilitats bàsiques i hàbits d'autonomia principalment amb alumnes amb dèficits o disfuncions.
Tema 31
Programes d'ensenyar a pensar, d'aprendre a aprendre: principis comuns i panorama general.
Tema 32
Presentació i desenvolupament d'algun programa concret d'intervenció per aprendre a pensar.
Tema 33
Mètodes i tècniques de treball intel lectual i el seu desenvolupament en Primària i en Secundària: principis generals i aplicació en àrees o àmbits específics.
Tema 34
L'enfocament preventiu dels problemes escolars i d'aprenentatge. Grups de risc i recursos compensatoris.
Tema 35
Anàlisi sistèmica de la institució escolar. L'escola com a sistema deinteracciones. L'enfocament sistèmic en la intervenció psicopedagògica: programes d'intervenció global.
Tema 36
Relació de teoria i pràctica en l'educació. La investigació educativa. El professor com a investigador de la seva pròpia pràctica. Principis i mètodes de la investigació en l'acció.
Tema 37
La pràctica educativa com a relació personal i com a pràctica tècnica i científica. La persona de l'educador, la tecnologia educativa i els mitjans didàctics.
Tema 38
Principis i models generals d'avaluació en educació. Els seus fins i els seus tipus. L'avaluació en el procés educatiu i en la presa de decisions curriculars.
Tema 39
Avaluació psicopedagògica: avaluació de la capacitat intel lectual, de les aptituds bàsiques i d'altres característiques personals relacionades amb l'aprenentatge. Instruments i tècniques d'aquesta avaluació.
Tema 40
Avaluació del procés d'ensenyament: avaluació dels projectes curriculars, de la programació, dels materials curriculars, de les activitats educatives, de l'organització escolar.
Tema 41
Avaluació de l'aprenentatge: avaluació dels processos i dels resultats d'aprenentatge en els alumnes. Avaluació de la competència curricular.
Tema 42
Experimentació i innovació educativa. Problemes i estratègies en la introducció i difusió d'innovacions educatives a l'escola.
Tema 43
Dinàmica del grup classe. L'adaptació al medi escolar. Negociació de rols a l'aula.
Tema 44
La construcció de la intel ligència i de la personalitat en la interacció social: el paper dels companys en l'experiència educativa i en l'aprenentatge.
Tema 45
El treball cooperatiu i la interacció social. Tècniques d'anàlisi i dinamització grupal.
Tema 46
L'educació especial: del model del dèficit al de necessitats educatives especials. Principis generals de la intervenció educativa en aquestes necessitats.