Warenkorb

Els mestres i la cultura democràtica i participativa. Com fomentar les actituds i les pràctiques democràtiques i participatives

Autor Jodi Feu / Xavier Besalú

Editorial EDICIONES OCTAEDRO

Els mestres i la cultura democràtica i participativa. Com fomentar les actituds i les pràctiques democràtiques i participatives
-5% Rabatt.    18,50€
17,58€
Speichern 0,93€
Nicht verfügbar, verfügbarkeit bestätigen
Kostenloser Versand ab 19€
Festland Spanien
  • Verlag EDICIONES OCTAEDRO
  • ISBN13 9788417667337
  • ISBN10 8417667334
  • Gegenstandsart BUCH
  • Buchseiten 226
  • Sammlung Horitzons-Educació #
  • Jahr der Ausgabe 2019
  • Sprache Katalanisch
  • Bindung Gebunden
  • Zielgruppe Allgemein / Handel

Themen

Lehrer

Els mestres i la cultura democràtica i participativa. Com fomentar les actituds i les pràctiques democràtiques i participatives

Autor Jodi Feu / Xavier Besalú

Editorial EDICIONES OCTAEDRO

-5% Rabatt.    18,50€
17,58€
Speichern 0,93€
Nicht verfügbar, verfügbarkeit bestätigen
Kostenloser Versand ab 19€
Festland Spanien

Buch Details

El Grup de Recerca Demoskole, integrat per professors i professores de la Universitat de Girona i de la Universitat de Vic, des de l?any 2010 està treballant diversos aspectes relacionats amb la democràcia i la participació en els centres de primària i de secundària. En el marc de la investigació Pla de formació integral per al foment d?actituds, pràctiques i cultura democràtiques i participatives en els estudiants de Grau de Mestre (ARMIF 2014-2016), es va obrir una línia d?investigació centrada en com fer que els futurs mestres adquireixin una formació global que, per una banda, deixi petja en la seva formació personal i, per l?altra, els doni estratègies per dur a terme pràctiques democràtiques sostenibles a les escoles on desenvolupin la seva carrera professional.

Aquesta publicació posa a disposició del lector coneixements, estratègies i orientacions tant teòriques com pràctiques perquè els centres de formació de professorat així com els mestres d?educació primària puguin aprofundir en una qüestió de capital importància com és la participació i la democràcia.

El llibre, partint d?una concepció integral i crítica de la democràcia relativament original, analitza la formació inicial de mestres en el context europeu, ofereix orientacions concretes per introduir la democràcia al currículum i presenta un protocol de pràctica reflexiva en les pràctiques dels futurs mestres, i proposa, a tal d?exemple, la creació d?òrgans específics perquè la democràcia sigui el més plena possible en els espais educatius.

Presentació (Jordi Feu i Gelis)

Tres models de formació inicial de mestres en competències socials, ciutadanes i democràtiques a Europa (Laura Lázaro i Jordi Feu)

Orientacions per introduir la democràcia al currículum en la formació inicial de mestres (Francisco Abril, Xavier Besalú, Carla Carreras, Òscar Prieto, Núria Simó, Noemí Vila i Jordi Feu)

Protocol de pràctica reflexiva en el pràcticum dels estudiants de mestre (Pietat Marquilles i Jordi Feu)

Creació d?òrgans ad hoc per afavorir la democràcia i la participació dels estudiants del Grau de Mestre (Jordi Feu, Òscar Prieto i Xavier Casademont)

Epíleg. Tensions en la formació democràtica dels futurs mestres (Enric Prats)

Xavier Besalú Costa ha fet de mestre en escoles públiques durant 12 anys i actualment és professor de pedagogia de la Universitat de Girona en els graus de Mestre i de Pedagogia. Des de fa uns anys, fa de director de la revista Perspectiva Escolar, que edita l?Associació de Mestres Rosa Sensat. Les seves línies de recerca prioritàries són l?educació intercultural, el disseny, el desenvolupament i la innovació del currículum, la formació del professorat i les polítiques educatives. Una de les darreres publicacions és el llibre No som aquí per rendir-nos. La pulsió ètica de la pedagogia.

Jordi Feu i Gelis és llicenciat en sociologia i en ciència política per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en pedagogia per la Universitat de Girona. És professor de la Facultat d?Educació i Psicologia de la UdG on ha impartit classes en els graus de Mestre, Educació social, Treball Social i Pedagogia. Després d?haver centrat la seva investigació en l?àmbit de l?escola rural, actualment treballa aspectes relacionats amb la democràcia i la renovació pedagògica. A les primeries del segle XXI, conjuntament amb professors i estudiants de l?antiga llicenciatura de pedagogia, va impulsar una reforma democràtica en aquests estudis.

Themen

Lehrer