Cesta de la compra

Diari de l'Escola de Bibliotecàries (1932-1939)

Autor Joana Casals Baltà / Assumpció Estivill Rius

Editorial PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA

Diari de l'Escola de Bibliotecàries (1932-1939)
-5% dto.    20,00€
19,00€
Ahorra 1,00€
Disponible online, recíbelo en 24/48h laborables

¿Quieres recogerlo en librería?
Envío gratis
España peninsular

Joana Casals és l’autora d’aquest diari, que abraça, amb algunes interrupcions, de 1932 fins al gener de 1939. Casals havia entrat a treballar a l’Escola de Bibliotecàries, en qualitat de secretària, el 1925. En aquells ...

Leer más...
  • Editorial PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA
  • ISBN13 9788491682912
  • ISBN10 8491682910
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 232
  • Colección Biblioteca Universitaria #
  • Año de Edición 2000
  • Idioma Catalán
  • Encuadernación Rústica

Diari de l'Escola de Bibliotecàries (1932-1939)

Autor Joana Casals Baltà / Assumpció Estivill Rius

Editorial PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA

Joana Casals és l’autora d’aquest diari, que abraça, amb algunes interrupcions, de 1932 fins al gener de 1939. Casals havia entrat a treballar a l’Escola de Bibliotecàries, en qualitat de secretària, el 1925. En aquells ...

-5% dto.    20,00€
19,00€
Ahorra 1,00€
Disponible online, recíbelo en 24/48h laborables

¿Quieres recogerlo en librería?
Envío gratis
España peninsular

Detalles del libro

Joana Casals és l’autora d’aquest diari, que abraça, amb algunes interrupcions, de 1932 fins al gener de 1939. Casals havia entrat a treballar a l’Escola de Bibliotecàries, en qualitat de secretària, el 1925. En aquells moments la institució era la versió adulterada de l’escola creada per la Mancomunitat el 1915. Amb la caiguda de Primo de Rivera i el subsegüent nomenament de Jordi Rubió com a director, el centre va recuperar la seva identitat primigènia i va viure el període més notable. Casals escriu el diari a instàncies de Jordi Rubió; tanmateix, el text no té en cap moment un to formal, sinó que és molt personal i, fins a un cert punt, íntim. Hi enregistra les seves opinions sobre l’entorn —els professors, les alumnes, els esdeveniments polítics de més relleu...—, presta molta atenció a les alumnes i les seves activitats, ben integrades en el dia a dia de l’Escola, i presenta un testimoni viu i directe de la vida a la rereguarda durant la Guerra Civil.