Cesta de la compra

Eduquémonos para educar. Una guía parara la educación emocional de los docentes

Autor Carme Timoneda

Editorial DOCUMENTA UNIVERSITARIA

Eduquémonos para educar. Una guía parara la educación emocional de los docentes
-5% dto.    18,00€
17,10€
Ahorra 0,90€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis a partir de 19€
España peninsular

Aprendre a resoldre conflictes és una oportunitat per educar emocionalment. Les emocions estan a la base de qualsevol conflicte, per tant, la seva gestió demana intervenir en les emocions més que en el conflicte mateix. Crec que sovint hem caigut ...

Leer más...
  • Editorial DOCUMENTA UNIVERSITARIA
  • ISBN13 9788499844015
  • ISBN10 8499844014
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 174
  • Colección PUBLICACIONS DE LA FUNDACIO CARME VIDAL #7
  • Año de Edición 2017
  • Idioma Castellano
  • Encuadernación Rústica
  • Audiencia Enseñanza universitaria o superior

Eduquémonos para educar. Una guía parara la educación emocional de los docentes

Autor Carme Timoneda

Editorial DOCUMENTA UNIVERSITARIA

Aprendre a resoldre conflictes és una oportunitat per educar emocionalment. Les emocions estan a la base de qualsevol conflicte, per tant, la seva gestió demana intervenir en les emocions més que en el conflicte mateix. Crec que sovint hem caigut ...

-5% dto.    18,00€
17,10€
Ahorra 0,90€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis a partir de 19€
España peninsular

Detalles del libro

Aprendre a resoldre conflictes és una oportunitat per educar emocionalment. Les emocions estan a la base de qualsevol conflicte, per tant, la seva gestió demana intervenir en les emocions més que en el conflicte mateix. Crec que sovint hem caigut a la trampa de gestionar directament el conflicte sense tenir en compte si estàvem ajudant o no que es produís un canvi en la gestió emocional de les persones que intervenien en el conflicte. Permeteu-me que ho expliqui millor amb un exemple:

"És l hora del pati. La Laura i la Carla s estan barallant. La mestra s apropa i pregunta què passa. La Carla diu que la Laura no li deixa la bicicleta i que ella la vol. La Laura diu que la Carla sempre la vol i no la deixa mai... La mestra els diu que han d'entendre que només hi ha una bicicleta i que s'han de posar d acord i anar-hi una estona cada una. Tant la Laura com la Carla continuen agafades a la bicicleta i no la deixen anar. La mestra els diu que si no es posen d acord, ella els prendrà la bicicleta. Les dues encara agafen més fort la bicicleta volent-la prendre a l'altra. La mestra els diu que com que així no hi ha maneres, agafa la bicicleta i se l emporta iv els diu que han d aprendre a compartir les coses."

Fixem-nos que la mestra sí que posa fi a la baralla entre les nenes, però la pregunta interessant és si realment ajuda a la gestió emocional que rau en la base del conflicte. Què senten les dues nenes? I sobretot, la gestió del conflicte que fa la mestra, contribueix a educar emocionalment? En aquest llibre es tracten aquest i molts altres punts de l educació emocional als centres educatius.

Aprender a resolver conflictos es una oportunidad para educar emocionalmente. Las emociones están en la base de cualquier conflicto, por tanto, su gestión pide intervenir en las emociones más que en el conflicto mismo. Creo que a menudo hemos caído en la trampa de gestionar directamente el conflicto sin tener en cuenta si estábamos ayudando o no que se produjera un cambio en la gestión emocional de las personas que intervenían en el conflicto. Permitidme que lo explique mejor con un ejemplo:

"Es la hora del patio. Laura y Carla están peleando. La maestra se acerca y pregunta qué pasa. Carla dice que Laura no le deja la bicicleta y que ella la quiere. Laura dice que la Carla siempre la quiere y no la deja nunca ... la maestra les dice que tienen que entender que sólo hay una bicicleta y que deben ponerse de acuerdo e ir un rato cada una. Tanto Laura como Carla siguen agarradas a la bicicleta y no la sueltan. la maestra les dice que si no se ponen de acuerdo, ella les tomará la bicicleta. ambas aún cogen más fuerte la bicicleta queriéndola tomar a la otra. la maestra les dice que como así no hay maneras, coge la bicicleta y se la lleva iv les dice que tienen que aprender a compartir las cosas. "

Fijémonos en que la maestra sí pone fin a la pelea entre las niñas, pero la pregunta interesante es si realmente ayuda a la gestión emocional que radica en la base del conflicto. ¿Qué sienten las dos niñas? Y sobre todo, la gestión del conflicto que hace la maestra, contribuye a educar emocionalmente? En este libro se tratan este y muchos otros puntos de la educación emocional en los centros educativos.

Learning to resolve conflict is an opportunity to educate yourself emotionally. Emotions are at the basis of any conflict, therefore, its management asks to intervene in the emotions rather than in the conflict itself. I think we have often fallen into the trap of directly managing the conflict without considering whether or not we were helping to bring about a change in the emotional management of the people involved in the conflict. Let me explain it best with an example:

Carla says that Laura does not leave her bike and that she loves her Laura says that Carla always loves her and never lets her. ... the teacher tells them that they have to understand that there is only one bike and that they have to agree and go for a while each time.As for Laura and Carla they are still clinging to the bicycle and not letting it go. They agree, she will take the bike, both of them still get the bike stronger, wanting to take the other one, the teacher tells them that as there are no ways, she picks up the bicycle and takes it back iv tells them that they have to learn to Share things. "

Note that the teacher does end the fight between the girls, but the interesting question is whether it really helps the emotional management that lies at the root of the conflict. What do the two girls feel? And above all, does the management of the conflict that the teacher contributes to educate emotionally? This book deals with this and many other points of emotional education in schools.