Cesta de la compra

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment

Autor Pere Pascual i Domènech

Editorial EUMO EDITORIAL

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment
-5% dto.    40,00€
38,00€
Ahorra 2,00€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis
España peninsular

Aquesta obra analitza el procés d?explotació dels ferrocarrils catalans de via ampla entre 1848 ?data d?entrada en funcionament del tren de la costa per Mataró? i 1935 ?just abans de l?esclat de la Guerra Civil i la posterior nacionalització de l...

Leer más...
  • Editorial EUMO EDITORIAL
  • ISBN13 9788497665568
  • ISBN10 8497665562
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 528
  • Colección Documents #
  • Año de Edición 2016
  • Idioma Catalán
  • Encuadernación Rústica

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment

Autor Pere Pascual i Domènech

Editorial EUMO EDITORIAL

Aquesta obra analitza el procés d?explotació dels ferrocarrils catalans de via ampla entre 1848 ?data d?entrada en funcionament del tren de la costa per Mataró? i 1935 ?just abans de l?esclat de la Guerra Civil i la posterior nacionalització de l...

-5% dto.    40,00€
38,00€
Ahorra 2,00€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis
España peninsular

Detalles del libro

Aquesta obra analitza el procés d?explotació dels ferrocarrils catalans de via ampla entre 1848 ?data d?entrada en funcionament del tren de la costa per Mataró? i 1935 ?just abans de l?esclat de la Guerra Civil i la posterior nacionalització de la xarxa ferroviària que va dur a terme Franco. L?autor estudia l?evolució del tràfic de passatgers i de càrrega i dels seus rendiments; descriu els ingressos i les despeses (costos de combustible, tracció, tallers, via i obres, explotació i telègraf) i dóna compte de l?evolució dels coeficients d?explotació; per últim, precisa els resultats financers obtinguts. L?obra es divideix en dos volums. El primer conté dos grans apartats: L?època de les expectatives defraudades aborda el període d?explotació de les primeres línies, entre 1848 i 1862 i Els anys d?incertesa descriu la incògnita sobre el rendiment de les grans línies arran de les primeres fusions, en els anys que van de 1862 a 1877. El segon volum, De la plenitud a la crisi, abasta de 1878 a 1935 i s?ocupa de l?època daurada del ferrocarril i la crisi que s?inicià amb la Primera Guerra Mundial.