Yes, I accept
This website uses cookies to obtain statistical data on the navigation of its users. If you go on surfing, we will consider you accepting its use. Read more

El Paisatge comercial de la ciutat : lletres, formes i colors a la retolació de comerços de Barcelona

Satué, Enric
El Paisatge comercial de la ciutat : lletres, formes i colors a la retolació de comerços de Barcelona

El Paisatge comercial de la ciutat : lletres, formes i colors a la retolació de comerços de Barcelona

El Paisatge comercial de la ciutat : lletres, formes i colors a la retolació de comerços de Barcelona

Satué, Enric
23,44€
Ask for avalaibility

El famós dictamen del filòsof Jürgen Habermas, segons el qual el skyline de les ciutats ja no el dissenya l?arquitectura, sinó la retolació comercial i els anuncis de neó, toca el punt feble d?una gravíssima patologia urbana. D?altra banda, l?urbanisme contemporani compromès a sanejar el creixement metropolità, considera avui que la inform...
[Read more]

Publisher
ISBN13
ISBN10
Type
Pages
Collection
Published
Language
Bookbinding

El famós dictamen del filòsof Jürgen Habermas, segons el qual el skyline de les ciutats ja no el dissenya l?arquitectura, sinó la retolació comercial i els anuncis de neó, toca el punt feble d?una gravíssima patologia urbana. D?altra banda, l?urbanisme contemporani compromès a sanejar el creixement metropolità, considera avui que la informació definirà, molt probablement, la ciutat futura. En aquest cas, caldrà comptar amb el disseny gràfic, perquè una part molt significativa d?aquesta informació ?entre la qual, sens dubte, s?hi troba la retolació comercial? l?haurà de menester per ser eficaç i competitiva, sense renunciar per això a la seva desitjable qualitat estètica. Tanmateix, una vegada enfrontats a aquesta responsabilitat, com es podria programar la regeneració dels paisatges tipogràfics, pictogràfics i cromàtics actuals, culturalment empobrits, visualment contaminats i cívicament salvatges? D?una manera ben senzilla: rastrejant la sàvia tradició històrica, rehabilitant la malgirbada condició informativa ?i no publicitària? dels rètols comercials de les nostres ciutats i recuperant, en fi, la molt noble categoria del bon gust.