Innovació i equitat educativa. El dret a aprendre com a prioritat transformadora

12,00

Sin impuestos: 11,54

Autor/es
Martínez Celorrio, Xavier
ISBN13
9788417219031
ISBN10
841721903X
Tipo
LIBRO
Páginas
144
Año de Edición
2017
Idioma
catalán
Disponibilidad:
Consulte disponibilidad
Innovació i equitat educativa són dues demandes simultànies i inseparables per satisfer les noves funcions que s?esperen de l?escola moderna del nou mil·lenni. Sense un canvi innovador i disruptiu de la matriu escolar tradicional no augmentarà l?equitat del sistema. I sense major equitat en els resultats, el sistema no serà ni just ni excel·lent.

Si hem aconseguit quotes d?equitat i d?innovació interna és malgrat la inèrcia del sistema i de la seva matriu burocràtica, enciclopèdica i selectiva, pensada per a una societat que ha deixat d?existir. Ara és l?hora del professorat i d?una nova professionalitat docent capaç de redefinir el què, el com i el perquè eduquen les nostres escoles.

Xavier Martínez-Celorrio, especialista en temes d?educació, equitat, mobilitat social i desigualtats en la societat del risc, ha organitzat aquest llibre en tres capítols. En el primer analitza la mediocre governança educativa i els canvis socials que afecten l?educabilitat adolescent d?avui. En el segon capítol se centra a clarificar i contextualitzar de quina innovació educativa estem parlant en ple segle XXI. En el tercer capítol presenta i formula noves propostes d?equitat escolar que incideixen tant en els factors interns de les escoles com en els factors externs de la societat.

Introducció
1. Governança, canvis socials i nova educabilitat
La governança educativa en temps digitals
Canvis socials que desafien o paralitzen la innovació
Noves condicions d?educabilitat que hem d?atendre
2. Innovació i canvi cap a un nou paradigma educatiu
De quina innovació parlem? Un ecosistema de disrupció variable
El canvi educatiu genuí des de l?autonomia escolar Fonaments i evidències per a la innovació
3. Innovació i equitat educativa són inseparables
De quina equitat parlem? Enfocaments i grans objectius
Canvis potenciadors de l?equitat interna del sistema
Canvis predistributius en els factors externs
Conclusions: el dret a aprendre com a prioritat transformadora
Bibliografia
Sobre l?autor

Xavier Martínez-Celorrio (1965) és professor de Sociologia a la Universitat de Barcelona especialitzat en temes d?educació, equitat, mobilitat social i desigualtats en la societat del risc. Investiga en el marc del grup CRIT (Creativitat, Innovació i Transformació Urbana) de la UB i ha col·laborat en recerques per a la Fundació Bofill, ACSAR, la Fundación Encuentro i altres. Entre les seves publicacions destaquen Crisis y movilidad social: cómo reactivar el ascensor social (2017), Crisi, descens social i xarxes de confiança (2016), Innovación y reestructuración educativa en España (2016), Trajectòries socials i integració de joves nouvinguts a Catalunya (2015), Les beques a examen (2015) o Educació i mobilitat social a Catalunya (2010). Ensenya sociologia de l?educació a mestres i professors de secundària i forma part del grup d?innovació docent GIDASRES de la UB.
-            +

Nota: No se traduce HTML


Continuar

Información

Horario:
De Lunes a Sabados: 10:00-20:30h

C/Balmes 26
08007 / Barcelona /España
[Ver mapa]

Contacto

+34 93 317 05 78
+34 93 412 27 02
alibri@alibri.cat
alibri@alibri.es