Cesta de la compra

La formació emocional del professorat. Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia

Autor Pere Darder Vidal

Editorial EDICIONES OCTAEDRO

La formació emocional del professorat. Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia
-5% dto.    15,00€
14,25€
Ahorra 0,75€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis a partir de 19€
España peninsular

Des de finals del segle passat, les descobertes científiques sobre la funció indispensable de les emocions en el desenvolupament personal i social i en l?aprenentatge han suposat un canvi determinant en l?àmbit de la formació de les persones.

Leer más...
  • Editorial EDICIONES OCTAEDRO
  • ISBN13 9788417219017
  • ISBN10 8417219013
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 200
  • Colección RECURSOS EDUCATIUS / EL DIARI DE L'EDUCA
  • Año de Edición 2017
  • Idioma Catalán
  • Encuadernación Rústica

La formació emocional del professorat. Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia

Autor Pere Darder Vidal

Editorial EDICIONES OCTAEDRO

Des de finals del segle passat, les descobertes científiques sobre la funció indispensable de les emocions en el desenvolupament personal i social i en l?aprenentatge han suposat un canvi determinant en l?àmbit de la formació de les persones.

-5% dto.    15,00€
14,25€
Ahorra 0,75€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis a partir de 19€
España peninsular

Detalles del libro

Des de finals del segle passat, les descobertes científiques sobre la funció indispensable de les emocions en el desenvolupament personal i social i en l?aprenentatge han suposat un canvi determinant en l?àmbit de la formació de les persones.

Aquesta obra, coordinada pel professor Pere Darder Vidal (autor de diverses publicacions en les quals ha aprofundit en l?empatia, la participació i la col·laboració, així com en la construcció d?un estil de vida amarat de realisme, il·lusió i estimació), va adreçada al professorat de totes les etapes educatives. Es parteix d?una exposició de la funció de les emocions i de la salut psicològica d?infants i joves, i s?hi presenten propostes d?actuació en el centre i dins l?aula, per acabar obrint algunes reflexions sobre com estructurar la formació i assumir la pròpia professió. Els autors inclouen, així mateix, un ampli espai de reflexió sobre els estils educatius i l?equilibri emocional d?educadors i educadores i s?ofereixen eines de coaching. Tot plegat des de la mirada de la psicologia, la pedagogia i la neurociència.

Pel seu contingut, l?obra és d?interès no només per al professorat sinó també per a totes les persones i col·lectius que, conscients de la influència que tots exercim sobre els altres i especialment sobre les noves generacions, participem i hem de contribuir a la millora de la salut emocional de la comunitat on vivim. L?obra també pretén col·laborar en la construcció d?una ciutadania amb nous valors, més activa i emprenedora, que cerca la millora de tot el col·lectiu humà.

Pròleg
Presentació
1. Emocions i educació, una integració necessària (Pere Darder)
2. Educació de les emocions, salut psicològica i centre educatiu (Ferran Salmurri)
3. Centres emocionalment intel·ligents (Mariano Royo)
4. Creixement emocional a l?aula (Anna Carpena)
5. Emocions i processos educatius: els estils educatius i les emocions (Josefina Sala i Lourdes Marzo)
6. El coaching com a recurs: eines per entrenar les competències emocionals (Marta Albaladejo)
7. Noves perspectives en la formació inicial del professorat (Mariano Royo)
Els conceptes clau en l?educació de les emocions
Bibliografia
Sobre els autors

Pere Darder Vidal
Llicenciat en Filosofia. Doctor en Ciències de l?Educació. Emèrit de la UAB. En el marc dels moviments de renovació pedagògica va iniciar la vida professional impulsant les dimensions afectives en el que s?anomenà l?educació integral, en el treball en equip i en l?establiment de relacions empàtiques en l?aula i en el centre educatiu. Va ser una iniciació, de llarga durada, intensa i gratificant en la tasca docent i de gestió a primària i secundària. A la universitat, l?eixamplament de l?experiència docent i de gestió, l?aprofundiment en les descobertes científiques, individualment i en grup, i l?experimentació en centres educatius han refermat en ell la necessitat d?estendre les dimensions emocionals a l?educació i a tots els àmbits de la vida. Les relacions personals s?han presentat com un factor omnipresent, necessari i indispensable per les persones i els col·lectius. La major part de publicacions i d?experimentacions les ha dedicat a aprofundir en l?empatia, la participació i la col·laboració i en la construcció d?un estil de vida amarat de realisme, il·lusió i estimació.