Cesta de la compra

La història d'una línia de tren emblemàtica. El ferrocarril de Granollers a Sant Joan de les Abadesses (1863-1880)

Autor Lluis Garcia Rifà

Editorial EDITORIAL PLATAFORMA

La història d'una línia de tren emblemàtica. El ferrocarril de Granollers a Sant Joan de les Abadesses (1863-1880)
-5% dto.    20,00€
19,00€
Ahorra 1,00€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis
España peninsular

La idea de documentar la història de la línia de ferrocarril de Granollers a Sant Joan de les Abadesses (1863-1880) neix d'una excursió fotogràfica que Lluís Garcia Rifà va realitzar l?any 1984&n...

Leer más...
  • Editorial EDITORIAL PLATAFORMA
  • ISBN13 9788416820634
  • ISBN10 8416820635
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 208
  • Año de Edición 2017
  • Idioma Catalán
  • Encuadernación Rústica

La història d'una línia de tren emblemàtica. El ferrocarril de Granollers a Sant Joan de les Abadesses (1863-1880)

Autor Lluis Garcia Rifà

Editorial EDITORIAL PLATAFORMA

La idea de documentar la història de la línia de ferrocarril de Granollers a Sant Joan de les Abadesses (1863-1880) neix d'una excursió fotogràfica que Lluís Garcia Rifà va realitzar l?any 1984&n...

-5% dto.    20,00€
19,00€
Ahorra 1,00€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis
España peninsular

Detalles del libro

La idea de documentar la història de la línia de ferrocarril de Granollers a Sant Joan de les Abadesses (1863-1880) neix d'una excursió fotogràfica que Lluís Garcia Rifà va realitzar l?any 1984 al tram de la desapareguda línia entre Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Durant més de 30 anys l'autor ha estat compilant dades, visitant arxius municipals, biblioteques i museus. El fruit de tota aquesta recerca és el bloc www.traintren.com, una pàgina web amb una àmplia informació sobre l?evolució de la història del tren a Catalunya, així com d?altres vies de transport. Des d'un punt de vista històric, la construcció de la línia de tren entre Granollers i Sant Joan desperta un gran interès per les vicissituds que va haver d?afrontar a causa, també, de la inestable conjuntura política i econòmica en què es va projectar: es van arruïnar molts empresaris i contractistes, es van traspassar les concessions i es van acomiadar molts treballadors sense cobrar. Pel que fa al seu traçat, es va modificar tres vegades, deixant el terreny aixecat i les obres a mig fer, i ni tan sols era clar amb quin sistema s'endegaria el projecte. El llibre és una selecció dels articles publicats en el bloc de l?autor i es complementa amb el suport de material gràfic.