Les relacions interdependents entre persones, generacions i institucions. Canviar les relacions desmuntant els estereotips

16,80

Sin impuestos: 16,15

Autor/es
Comellas, María Jesús
ISBN13
9788417667986
ISBN10
8417667989
Tipo
LIBRO
Páginas
120
Año de Edición
2019
Idioma
catalán
Encuadernación
Rústica con solapas
Editorial:
EDICIONES OCTAEDRO
Disponibilidad:
Disponible

No puntuado
Opinar
Des de fa molts anys es parla de la interdependència com a l?única manera d?afrontar els reptes del món. No sembla que se?n faci gaire cas, més enllà que es conegui la paraula. No es tracta, doncs, d?incorporar un nou terme al nostre vocabulari, ja ric en bones intencions, sinó de fer realitat el sentit de la interdependència, que comporta reconèixer i escoltar seriosament totes les persones, sense la prepotència de qui es creu millor, per tal de construir les relacions tots plegats amb una dependència mútua.
Naixem dependents i el procés de socialització ens possibilita actuar amb maduresa, autonomia i responsabilitat a fi de compartir reptes conjunts tot sortint de la zona egocèntrica i etnocéntrica que defensa uns valors determinats, reforçats per uns estereotips cada cop més anacrònics i, a la vegada, més potents, vinculats a rendiments, edats i cultures.
Les relacions interdependents impliquen una relació horitzontal, entre generacions i cultures, amb una actitud que permet deixar d?atribuir les responsabilitats pròpies als altres i d?imposar el propi punt de vista, com si fos universal i millor, menystenint les aportacions de cada membre del grup, fet que afavoreix la dependència mútua.
Aquest llibre reflexiona sobre aquestes qüestions i, amb vista a entendre millor el perfil de les generacions actuals, gira la mirada cap als anys 50-70 del segle passat, període en què E. Erikson va concebre la seva teoria dels vuit estadis del desenvolupament psicosocial. Malgrat la consistència del seu enfocament, i arran de l?evolució que ha experimentat la societat, resulta desfasat pel que fa a les edats en què situa cada etapa. Per això, l?actual revisió pot servir de punt de partida per comprendre molts dels canvis esdevinguts, tant individuals com generacionals, així com per preservar els factors essencials que calen per socialitzar-se, madurar i assumir les oportunitats que brinda l?enfocament basat en la interdependència.

Introducció
Interdependència: un canvi de model en les relacions per afrontar els reptes actuals
Clarificar idees: dependència, autonomia i interdependència
Interdependència: ètica, necessitat i actitud
Breu perfil generacional: qui ha d?actuar amb interdependència
Generacions predigitals i generacions digitals: visió des de la psicologia evolutiva
El desenvolupament psicosocial avui: visió actualitzada de les etapes d?Erikson
Reflexions sobre l?envelliment: actiu, productiu i satisfactori
La interdependència: un repte per compartir amb la família, l?escola i la comunitat
El procés de socialització: assentar les bases per fer possible la interdependència
Relació educativa interdependent: afectes, emocions i raons per compartir objectius
Aprenentatges i interdependència en l?escolaritat obligatòria: un desafiament
Responsabilitat institucional: aprendre i promoure la interdependència
Responsabilitat i relacions interdependents en els centres educatius i de formació
Responsabilitat de la comunitat: promoure la interdependència local
Beneficis d?aprendre amb relacions interdependents entre generacions
Bibliografia
Webgrafia

Dra. en Psicologia. Professora emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona. Directora del grup GRODE (Grup de Recerca, Orientació i Desenvolupament Educatiu) de la mateixa universitat.
Porta a terme diferents línies d?investigació i orientació, com OVE (Observatori de la Violència a les Escoles) per acompanyar el lideratge del professorat en la convivència, i Xec3.Grode.ORG (Xarxa d?Experiència i Construcció de Coneixement Compartit), que promou la mentoria per part de persones de la generació sènior en treballs de recerca de batxillerat, de grau i de màsters.
Dinamitzadora dels «Espais de debat educatiu amb i per a les famílies», projecte promogut per la Diputació de Barcelona que s?implementa a municipis de la província.
Col·labora en diversos mitjans de comunicació i a la Càtedra «Fundació Affinity: animals i salut». Directora del projecte Xec3. Ha publicat múltiples obres al voltant de la prevenció de la violència, les relacions entre la família i l?escola i la implicació de la comunitat.
-            +

Nota: No se traduce HTML


Continuar

Información

Horario:
De Lunes a Sabados: 10:00-20:30h

C/Balmes 26
08007 / Barcelona /España
[Ver mapa]

Contacto

+34 93 317 05 78
+34 93 412 27 02
alibri@alibri.cat
alibri@alibri.es