Més enllà de l'escola, però no sense l'escola
Editorial UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA
España peninsular
Està en el debat actual la importància de l'educació en el temps que, en sortir de escola, tenen els infants i adolescents. Pel fet que és un temps no reglat implica de manera molt directa a les famílies i als professionals que gestionen les mol...
Leer más...- Editorial UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA
- ISBN13 9788449026591
- ISBN10 8449026598
- Tipo LIBRO
- Páginas 100
- Colección Materials
- Año de Edición 2010
- Idioma Catalán
- Encuadernación Rústica
Materias
Sociología De La EducaciónMés enllà de l'escola, però no sense l'escola
Editorial UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA
Està en el debat actual la importància de l'educació en el temps que, en sortir de escola, tenen els infants i adolescents. Pel fet que és un temps no reglat implica de manera molt directa a les famílies i als professionals que gestionen les mol...
España peninsular
Detalles del libro
Està en el debat actual la importància de l'educació en el temps que, en sortir de escola, tenen els infants i adolescents. Pel fet que és un temps no reglat implica de manera molt directa a les famílies i als professionals que gestionen les moltes ofertes i activitats per donar-hi resposta.
Aquest temps és molt important i dóna una amplia possibilitat d'experiències i aprenentatges que incideixen tant en el rendiment escolar com en el procés de desenvolupament, socialització, adaptació, la salut i la maduresa a curt i llarg termini.
Les aportacions d'aquests materials es centren en l'anàlisi d'aquestes oportunitats que poden ser gestionades per la família i sobre tot amb col·laboració amb l'escola i amb la comunitat on està la família i l'escola .
Es fa èmfasi en el potencial educatiu d'aquest temps, en el marc dels diferents moments de la vida quotidiana, en les activitats i relacions amb tot el grup familiar, fent referència als valors i criteris que es poden compartir amb l'escola i la comunitat per poder coordinar-ne l'enfocament que ha de guiar la transferència d'aquestes experiències del món familiar a l'escolar i social. També es fa una aportació valuosa a l'enfocament educatiu que ha de permetre la transició entre el món escolar i ell professional amb majors oportunitats per a tota la població.
Finalment es fa una mirada als recursos que es generen des de les diferents iniciatives institucionals o personals.