Cesta de la compra

L'art D'educar. Col.loquis pedagògics

Autor Rudolf Steiner

Editorial EDITORIAL PAU DE DAMASC

L'art D'educar. Col.loquis pedagògics
-5% dto.    18,20€
17,29€
Ahorra 0,91€
Disponible online, recíbelo en 24/48h laborables

¿Quieres recogerlo en librería?
Envío gratis a partir de 19€
España peninsular

Col·lecció de quinze col·loquis i tres conferències impartides a Stuttgart, del 21 d'agost al 6 de setembre de 1919, en motiu de la inauguració de la primera escola Waldorf.Els quatre temperaments i els membres co...

Leer más...
  • Editorial EDITORIAL PAU DE DAMASC
  • ISBN13 9788415827061
  • ISBN10 8415827067
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 210
  • Año de Edición 2019
  • Idioma Castellano
  • Encuadernación Rústica con solapas

L'art D'educar. Col.loquis pedagògics

Autor Rudolf Steiner

Editorial EDITORIAL PAU DE DAMASC

Col·lecció de quinze col·loquis i tres conferències impartides a Stuttgart, del 21 d'agost al 6 de setembre de 1919, en motiu de la inauguració de la primera escola Waldorf.Els quatre temperaments i els membres co...

-5% dto.    18,20€
17,29€
Ahorra 0,91€
Disponible online, recíbelo en 24/48h laborables

¿Quieres recogerlo en librería?
Envío gratis a partir de 19€
España peninsular

Detalles del libro

  • Col·lecció de quinze col·loquis i tres conferències impartides a Stuttgart, del 21 d'agost al 6 de setembre de 1919, en motiu de la inauguració de la primera escola Waldorf.


  • Els quatre temperaments i els membres constitutius del nen. Agrupament dels nens a classe segons els temperaments. Tractament pedagògic dels temperaments. Esquema dels temperaments. Educació recíproca dels temperaments infantils. Una hora i mitja de classe principal i después demanava hora de narració. Pla de matèries per a la narració als cursos 1er a 8è. Preguntes i respostes: nens malenconiosos, llibres de text, exàmens, professors especialistes.

  •  


  • Comentaris de Rudolf Steiner a les exposicions dels participants sobre els temperaments. Dibuixar. Interacció mútua entre els temperaments. Temperaments i instruments de música. El flegmàtic. Alimentació. Malenconiós. Edificació del cos. Colèric. Temperaments, edats i organisme social.

  •  


  • Comentaris sobre el tractament dels temperaments. Narracions de contes. Motius de dibuix. Narracions d'animals.

  •  


  • La posició erecta de l'ésser humà i la representació de l'espai. Començaments de la classe de càlcul i temperaments. Geometria i estereometria. Motius de dibuix. Narracions de contes. Narracions d'animals. Els extrems en els temperaments. Les tres "cendroses" de classe.

  •  


  • Tractament individual i grups de temperaments a classe. Malenconiosos. Temperament, reencarnació, herència. Temperament nacional i llenguatge. Temperament dels nens i aprenentatge de la llengua. Entremaliadures instigades en una classe.

  •  


  • Exemple de classe: presentació d'un fragment de lectura (faula) i d'un poema. Tractament pedagògic dels "setciències".

  •  


  • Exemple de classe per a 12 a 15 anys: Història. L'element subjectiu en l'estudi de la història: Tàcit, Treischke, Hermann Grimm, Macaulay, representacions confessionals de Luter. Les Croades: causes, objectius, obstacles i fracassos. Ranke, Lamprecht, Treischke, Tàcit, Rotteck. Alumnes que s'enamoren d'un professor.

  •  


  • Mesures a prendre per ajudar alumnes amb facultats afeblides. Alimentació. Càlcul. Geografia. Ambició. Captació d'objectes naturals. Dotats i no dotats. Eurítmia. Música.

  •  


  • Botànica: Comentaris a propostes dels participants. Fulla, flor i fruit en relació amb l'aire i la calor. Fructificació. La planta com a "negatiu" de l'ésser humà. Les plantes i el món anímic humà.

  •  


  • Les plantes com el món anímic de la terra fet visible. El ranuncle, l'arbre, les compostes, el fong. Estiu i hivern. Axioma pitagòric.

  •  


  • La frenologia. Els sentits humans. "Signatures". Elements morfològics de les plantes. Les plantes i la vida anímica infantil fins als 14 (16,17) anys d'edat.

  •  


  • Educació sexual i creixement vegetal. Geografia: zones industrials. Geometria.

  •  


  • La superfície geomètrica; transició al càlcul amb lletres (àlgebra). Imaginació a l'hora de representar-se tasques de càlcul. Càlcul mental: Gauss. Càlculs d'errors: Copèrnic.

  •  


  • Començament de la classe de música; instruments. Transició del càlcul numèric (càlcul d'interessos) al càlcul amb lletres (àlgebra). Nombres negatius i imaginaris. Addició, multiplicació, potenciació, sostracció, divisió. Extracció d'arrels. Utilització de fórmules. Història: Enrique I, els magyars, fundació de ciutats. Concretar el temps; generacions. Estudi històric cultural. Geografia matemàtica; moviment del sol. La cultura d'antic Egipte.

  •  


  • La corba de Cassini. Glàndula pineal, cor. Migració dels pobles: causes econòmiques. Restes celtes; manteniment i desaparició de les tribus germàniques. Naixement de l'Estat. Cristianització dels germànics, Bonifaci. Classe de música. Alumnes ressagats. Anglès i francès, llatí i grec. Pronunciació del llatí. Modelatge. Butlletins d'avaluació. Manualitats femenines.
  • Más libros de Rudolf Steiner