Si, Acepto
Esta web utiliza cookies para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios. Si continúa navegando consideramos que acepta su uso. Leer más

Ser nena, ser ne. Com se n'aprèn, com s'educa?

Guitart i Aced, Rosa Mª
Ser nena, ser ne. Com se n'aprèn, com s'educa?

Ser nena, ser ne. Com se n'aprèn, com s'educa?

Ser nena, ser ne. Com se n'aprèn, com s'educa?

Guitart i Aced, Rosa Mª
20,00€
Consulte disponibilidad

Entre la biologia i la socialització. Les diferències de sexe. El que tenim de semblant, el que tenim de diferent. Penis, vulves, hormones... Les diferències biològiques. La socialització. La incorporació de les normes i els rols socials. La interacció entre la biologia i l´entorn. La confusió de les estadístiques. Hi ha més coses que en...
[Leer mas...]

Editorial
ISBN13
ISBN10
Tipo
Páginas
Año de Edición
Idioma

Entre la biologia i la socialització. Les diferències de sexe. El que tenim de semblant, el que tenim de diferent. Penis, vulves, hormones... Les diferències biològiques. La socialització. La incorporació de les normes i els rols socials. La interacció entre la biologia i l´entorn. La confusió de les estadístiques. Hi ha més coses que ens uneixen que no coses que ens separen. El sexe i el gènere. Els trets biològics: el sexe. Com ens diuen el que hem de ser: el gènere. Els models de gènere. La feminitat, la masculinitat. Les nenes juguen amb nines i els nens amb cotxes. Els rols i els estereotips adjudicats. Aquesta nena no és normal. La normalització de les imposicions. Per què som on som? L´androcentrisme · Com s´aprèn a ser nena, a ser nen. La Leila és molt tossuda. La personalitat de la nena, del nen. En Quim parla com el pare. Com s´aprèn? Que guapa que estàs amb aquest collaret! L´atribució de significat. Jo soc un nen. La identitat de gènere. Geno, ets molt bona nena. La construcció de la identitat de gènere. A l´Ignasi li agraden les faldilles de la seva germana, L´Asmae vol anar sola a la muntanya, En Nil s´estima l´Arnau, L´Aina es vol dir Francesc. Les disconformitats. No pots jugar amb nosaltres. Les reaccions davant les disconformitats. En Pol jugarà a futbol, com jo vaig fer. Què fem les persones adultes? La Laura vol que l´agafi a coll. Com interpretem els fets, les realitats. A la Carla li agradarà una faldilla de princesa. Les expectatives, les generalitzacions, les experiències, les necessitats, els desitjos... · Continuem. Cal sumar, no restar. Tens molta traça en aquest trencaclosques. Les funcions de mares, pares, educadores... Què penso sobre les diferències entre nenes i nens? La mirada de gènere. D´Els nens són..., les nenes són... a L´Adam és..., la Martina és.... El reconeixement de les característiques personals. La personalització. A tall de síntesi: cal desaprendre (difícil?), cal construir (no tan difícil?), cal no posar límits al que és il·limitat (ho volem?) · Referències bibliogràfiques
A les pàgines del llibre ens endinsem en l´entramat que abona i condiciona l´espai i l´entorn que intervé en la construcció de com es veu i s´entén cada nen i cada nena a partir del sexe que se li atribueix en néixer.
Rosa M. Guitart Aced és mare i àvia de cinc criatures. Mestra i doctora en psicologia, és professora de la Universitat de Vic-UCC en estudis de magisteri i educació social. És professora de màster i postgrau relacionats amb gènere i educació. Formadora en àmbits educatius com ara educació familiar, jocs no competitius, competències o gènere, té diverses publicacions dedicades a aquestes temàtiques.