Si, Acepto
Esta web utiliza cookies para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios. Si continúa navegando consideramos que acepta su uso. Leer más

Atreveix-te!. Qualitats, subtilitats i intangibles de l'ofici de mestre

Domènech Francesch, Joan
Atreveix-te!. Qualitats, subtilitats i intangibles de l'ofici de mestre

Atreveix-te!. Qualitats, subtilitats i intangibles de l'ofici de mestre

Atreveix-te!. Qualitats, subtilitats i intangibles de l'ofici de mestre

Domènech Francesch, Joan
21,50€
Disponible
Editorial
ISBN13
ISBN10
Tipo
Páginas
Año de Edición
Idioma
Encuadernación



Qualitats: subtilitats i intangibles. La mirada de l´art. La consolidació o el deteriorament d´un projecte. Cultura de centre: elements que reforcen i distorsionen. Idees i actituds. La necessitat d´una cultura comuna. Construir a l´aula i a l´escola un espai habitable i un temps vivible · Personal, professional i polític: Quatre àmbits d´actuació i setze propòsits de la professió docent. Per l´accés al coneixement i l´aprenentatge dels alumnes. A l´escola, tots ensenyem, tots aprenem. El meu testimoni és educatiu. Escolto, pregunto, mostro... El que visc a l´aula forma part del currículum. Per una escola democràtica. El dia a dia no em fa perdre la visió global. La visió global em porta al propòsit i la finalitat. Busco la continuïtat i aposto per l´equilibri. Amb l´avaluació, conec i aprenc. Per fer comunitat. Començo la comunitat a l´aula. Els vincles són la clau. Necessito les famílies, treballo amb elles. No soc el centre de l´univers i reconec l´altre. A l´educació cuino amb valors · Per construir la professió. Sé acollir, arribar, acomiadar, marxar... La formació és intercanvi i reflexió per aprendre a decidir. Estic obert al món i, constantment, aprenc d´ell. La coherència és constructiva i reparadora · Reflexions finals · Diccionari · Poema

Una mirada cap aquells aspectes més poc mesurables que configuren el fer i desfer de l´ofici de mestre, i que tenen més transcendència de la que ens pensem. Elements que ajuden a pensar l´escola com un espai habitable i un temps vivible per al creixement i l´educació, en definitiva, una escola plenament democràtica en el sentit més genuí del terme. Apostar pel compromís a favor de l´educació, des de l´escola. La institució que ha d´acollir tots els infants sense discriminació amb la pretensió de garantir-los l´accés al coneixement, unes condicions d´igualtat i el dret a l´emancipació, per poder ser ciutadans d´un món que necessita urgentment el seu compromís.

Joan Domènech Francesc, Lleida. Llicenciat en filosofia i lletres (UAB,1975). Fa de mestre des de l´any 1972 fins al 2017 que es jubila. Durant molts anys vinculat a l´escola pública de Santa Coloma de Gramenet, treballa des del 2004 a l´escola Fructuós Gelabert de Barcelona. Participa des de 1979 als Moviments de Renovació Pedagògica. Ha realitzat activitats de formació i difusió pedagògica i ha publicat articles de reflexió i llibres com Mirades a l´educació que volem (Graó, 2004) i Elogi de l´educació lenta (Graó, 2009). Ha impulsat la coordinació de centres educatius públics i, darrerament, ha treballat per la celebració d´un Congrés d´Educació Pública a Catalunya. Defensa la necessitat de reflexionar sobre l´escola, des de l´escola. El seu camp de treball actual és el paper que l´educació ha de jugar per fer front als reptes socials als quals ens enfrontem i la reivindicació de l´essencialitat de l´escola i l´escola pública en aquest context. joan.domenech.francesch@gmail.com