Si, Acepto
Esta web utiliza cookies para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios. Si continúa navegando consideramos que acepta su uso. Leer más
4 de mayo

Poesia escènica XVI: A la recerca d'un mateix (Cortina de muralles / Muntanya humana / La sorra i l'acadèmia)

Brossa, Joan
Poesia escènica XVI: A la recerca  d'un mateix (Cortina de muralles / Muntanya humana / La sorra i l'acadèmia)
Poesia escènica XVI: A la recerca  d'un mateix (Cortina de muralles / Muntanya humana / La sorra i l'acadèmia)

Poesia escènica XVI: A la recerca d'un mateix (Cortina de muralles / Muntanya humana / La sorra i l'acadèmia)

Brossa, Joan
12,00€
Disponibilidad Normal 7 días

Poesia escènica XVI: A la recerca d'un mateix aplega les primeres obres de teatre en què Joan Brossa posa a primer terme el component textual, que ja no està al servei d'unaexpressió subconscient, sinó que s'adscriu a les preceptives i a les convencions dels gèneres teatrals més comuns a casa nostra.Les tres peces que el lector trobarà e...
[Leer mas...]

Editorial
ISBN13
ISBN10
Tipo
Páginas
Colección
Año de Edición
Idioma
Encuadernación


Materias:

Poesia escènica XVI: A la recerca d'un mateix aplega les primeres obres de teatre en què Joan Brossa posa a primer terme el component textual, que ja no està al servei d'unaexpressió subconscient, sinó que s'adscriu a les preceptives i a les convencions dels gèneres teatrals més comuns a casa nostra.Les tres peces que el lector trobarà en aquest volum, s'estructuren a la recerca de la mònada, d'allò que estructura i que dona sentit a l'expressió ideològica d'un mateix:mitjançant la repetició i la renovació de les cuirasses textuals, Brossa ofereix una mirada personal sobre les relacions del jo des de i amb el seu espai.Així doncs, amb Cortina de muralles (tragèdia en tres actes, octubre de 1951), Muntanya humana (obra en tres actes, gener 1952) i La sorra i l'acadèmia (drama en tres actes,novembre de 1952) Brossa capgira uns models d'escriptura teatral basats en una representació mimètica de la realitat i re exiona al voltant de la convenció escènica mitjançant uns recursos eminentment literaris.                                    Joan Brossa (Barcelona, 1919-1998) és un autor prolífic en tots els generes que practica. Comença la seva trajectoria durant els anys quaranta, de la ma de J.V. Foix, Joan Miró
i Joan Prats. Fou cofundador de les revistes Algol (1946-47) i Dau al Set (1948). Malgrat una intensa activitat desplegada des dels seus inicis, no fou fins a l?any 1970 quancomença a ser conegut des del punt de vista literari gracies a la publicació de Poesia Rasa i els volums poetics que el seguiren, i de tota la Poesia escenica (entre 1973 i 1983).En el terreny plastic, la seva obra no comença a difondre?s fins al 1986, data de la primera exposició antologica a la Fundació Miró, Joan Brossa o les paraules són les coses. A partir d?aquest moment Brossa s?imposa com una de les figures cabdals de la literatura i l?art catalans contemporanis.
Tot i que considera el seu teatre com a «poesia», el nombre de peces teatrals escrites és superior al de poemaris: més de tres-centes vint peces, de llargada molt desigual. Sen?hi troben de presidides pel dialeg, d?altres per l?acció, o d?altres pel tema, en que sempre es pot descobrir d?alguna manera el particular «enraonar a partir del silenci» deBrossa.La present edició vol posar a disposició del públic lector tota l?obra teatral del poeta en petits volums que en facilitin la lectura i la representació. La intenció és la de ferreviure la poesia escenica de Brossa des de la mateixa concepció que ell en tenia: «jo entenc el teatre com una activitat retreta dintre regions poetiques».