Warenkorb

Pensar críticament a l'aula de ciències. Activitats competencials per a estudiants de secundària

Pensar críticament a l'aula de ciències. Activitats competencials per a estudiants de secundària
24,50€ -5% Rabatt.
23,28€
Speichern 1,23€
  • Verlag GRAO
  • ISBN13 9788419788795
  • ISBN10 8419788791
  • Gegenstandsart Buch
  • Buchseiten 202
  • Jahr der Ausgabe 2024
  • Sprache Katalanisch

Pensar críticament a l'aula de ciències. Activitats competencials per a estudiants de secundària

-5% Rabatt.    24,50€
23,28€
Speichern 1,23€
Versand verfügbar. Erhalte es in 24 Stunden
Kostenlos innerhalb des spanischen Festlandes
Abholung in der Buchhandlung
Loading...
Expertinnen Buchhändlerinnen
Persönliche Beratung
Erhalte es in 24 Stunden
-5% Rabatt auf alle Bücher
Danke für den Einkauf
in echten Buchhandlungen.
KOSTENLOSE Abholung in der Buchhandlung
Kommen Sie und lassen Sie sich überraschen!

Buch Details

1. Un marc per al pensament crític a l´aula de ciències de secundària. Què és el pensament crític a l´aula de ciències? Què requereix, mobilitza i desenvolupa el pensament crític? Habilitat cognitives. Disposicions. Regulació metacognitiva. Les emocions. En què es fonamenta el pensament crític? Pensar críticament va de consensuar i aplicar criteris. Per acabar. 2. Pensament crític i coneixement disciplinari. Habilitats cognitives i contingut: una relació tensa. I per què es complicada la transferència? Referències bibliogràfiques. 3. Pensament crític des de l´activitat. Activitat científica crítica i rigor disciplinari (diàleg amb les disciplines). Activitat científica crítica i «postveritat» (diàleg amb la societat). Activitat científica crítica i currículum (diàleg amb un mateix). 4. Avaluar el pensament crític per aprendre a ser persones crítiques. Tota avaluació comporta recollir dades, analitzar-les i prendre decisions. Criteris per avaluar el pensament crític. Referències bibliogràfiques. 5. Pensament crític, emocions i diversitat. Emocions, l´espurna del pensament crític? 6. Pensament crític i educació ambiental. El pensament crític, una competència per a la sostenibilitat en educació ambiental. Els problemes socioambientals com a contextos per al desenvolupament del pensament crític. Pensament crític i acció transformadora en educació ambiental. 11 activitats d´aula per desenvolupar el pensament crític a l´aula de ciències. Activitat 1. Com podem saber la qualitat de l´aire a la nostra escola? Activitat 2. Una palanca per a decisions complexes: fracturació hidràulica, sí o no? Activitat 3. Els missatgers virals i les notícies falses amb mirada crítica: analitzant el funcionament dels termòmetres d´infraroigs. Activitat 4. La ciència darrere la publicitat: el cas de l´aigua embotellada. Activitat 5. App Checkers: projecte d verificació de la fiabilitat d´una aplicació mòbil. Activitat 6. Incertesa, tipus d´arguments i biaixos per aprendre sobre vacunes i ciutadania. Activitat 7. Coronavirus, sí! Diftèria, no? Cal vacunar-se de malalties gairebé oblidades? Activitat 8. Desemmascarant les notícies falses mitjançant les lleis de Newton. Activitat 9. Cal posar límits a la investigació científica? Tipus i qualitat dels arguments per valorar si cal poar límits a la investigació científica sobre l´ADN. Activitat 10. Risc volcànic: tots els volcans són iguals? Activitat 11. L´horòscop em descriu bé! Per què creiem el que creiem?

Aporta una gran varietat d´activitats d´aula per treballar el pensament crític i breus reflexions teòriques que responen a preguntes com: Què entenem per pensament crític en el context cientificotecnològic? Per què cal treballar el pensament crític a l´aula de ciències? Quin paper hi tenen les emocions i els biaixos quan intentem ser crítics? Com podem capacitar l´alumnat per jutjar adientment en quines fonts o en quines dades és raonable confiar?

Agustín Adúriz-Bravo és professor de física i doctor en didàctica de les ciències experimentals. Actualment és professor-investigador a l´Instituto CeFIEC de la Universitat de Buenos Aires (Argentina). [email protected] Joan Aliberas és llicenciat en química i doctor en didàctica de les ciències experimentals, actualment jubilat. [email protected] Beatriz Cantero Riveros és llicenciada en bioquímica i doctora en didàctica de les ciències experimentals. Actualment és professora al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] Esteve Codinach és llicenciat en biologia amb un postgrau en educació ambiental. Actualment és professor de secundària a l´Escola Avenç de Sant Cugat del Vallès (Fundació Collserola). [email protected] Digna Couso és llicenciada en física i doctora en didàctica de les ciències experimentals. Actualment és professora i investigadora al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] Núria Domènech-Amador és llicenciada en física i doctora en física. Actualment és professora de secundària a l´Institut Francesc Ferrer i Guàrdia de Sant Joan Despí. [email protected] Jordi Domènech Casal era llicenciat en biologia i humanitat i doctor en biologia. Era professor de ciències a l´Institut Marta Estrada de Granollers i professor associat al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ens ha deixat durant l´edició d´aquest llibre. Mariona Espinet és llicenciada en química i doctora en educació científica. Actualment és professora al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] Elena Gayán Rico és llicenciada en biologia i catedràtica d´ensenyament secundari de biologia i geologia. Actualment és tècnica docent al Cesire i professora associada al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] María Isabel Hernández Rodríguez és llicenciada en física i doctora en educació científica. Ha estat professora lectora Serra Hunter al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment, és professora de física i química d´educació secundària a l´Institut Gorgs de Cerdanyola del Vallès. [email protected] Mercè Izquierdo i Aymerich és llicenciada en química i doctora en didàctica de les ciències experimentals. Actualment és professora emèrita del Departament de Didàc­tica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] Julià Hinojosa és llicenciat i doct
  • Verlag GRAO
  • ISBN13 9788419788795
  • ISBN10 8419788791
  • Gegenstandsart Buch
  • Buchseiten 202
  • Jahr der Ausgabe 2024
  • Sprache Katalanisch