Aprendre a ser amb internet. Com contribuir a la formació de la personalitat en el món d'internet
Editorial EDICIONES OCTAEDRO
Festland Spanien
- Verlag EDICIONES OCTAEDRO
- ISBN13 9788499219257
- ISBN10 849921925X
- Gegenstandsart Buch
- Buchseiten 64
- Sammlung APRENDRE AMB INTERNET #2
- Jahr der Ausgabe 2017
- Sprache Katalanisch
- Bindung Gebunden
Abschnitte
Techniken Der PädagogieAprendre a ser amb internet. Com contribuir a la formació de la personalitat en el món d'internet
Editorial EDICIONES OCTAEDRO
Festland Spanien
Buch Details
Els infants i adolescents d avui han nascut i crescut amb les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i internet ha esdevingut per a ells una extensió del món físic. De fet, poden ser considerats nadius digitals, terme que va encunyar Marc Prensky fa alguns anys.
Les noves generacions han fet del ciberespai un entorn on interactuen, opinen, aprenen, consumeixen o, fins i tot, creen. La hiperconnectivitat del nostre temps, propiciada pels social media, condiciona i modela la pròpia identitat dels més joves, inclosa la digital.
Malgrat tot, els nostres petits s aventuren moltes vegades a explorar el ciberespai sense conèixer els problemes i amenaces que hi poden trobar. Per aquesta raó, Aprendre a ser amb internet vol oferir a famílies i docents algunes idees clau que els permetran acompanyar els seus fills i alumnes en el descobriment i l exploració de la xarxa. El fi és poder fer d ells autèntics ciutadans 2.0.
Pròleg
Què en sabem?
L experiència
El marc
Què volem?
Les opcions
Les decisions
Què hi podem fer?
Les estratègies
Les rutines
Exemples
Conclusions
Referències
José Manuel Pérez Tornero és catedràtic de Comunicació (UAB). Director del grup de recerca Gabinet de Comunicació i Educació (UAB). Doctor honoris causa per la Universitat Aix-Marseille (actual Université de la Mediterranée). Consultor de la UNESCO i de la Comissió Europea en Alfabetització Mediàtica i Informacional. Director del màster en Comunicació i Educació i del doctorat en Comunicació i Periodisme de la UAB.