Cesta de la compra

Cos de mestres. Educació Infantil. Temari

Autor William Eggleston

Editorial EDITORIAL CEP

Cos de mestres. Educació Infantil. Temari
-5% dto.    75,00€
71,25€
Ahorra 3,75€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis
España peninsular
  • Editorial EDITORIAL CEP
  • ISBN13 9788468103143
  • ISBN10 8468103144
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 590
  • Año de Edición 2010
  • Idioma Catalán
  • Encuadernación Rústica

Materias

Oposiciones

Cos de mestres. Educació Infantil. Temari

Autor William Eggleston

Editorial EDITORIAL CEP

-5% dto.    75,00€
71,25€
Ahorra 3,75€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis
España peninsular

Detalles del libro

L'Editorial CEP es complau a presentar-los el temari oficial per a les oposicions al Cos de Mestres en l'especialitat d'Educació Infantil.

En la seva elaboració s'ha tingut en compte especialment el marc normatiu vigent, per la qual cosa els continguts estan totalment actualitzats tant en els continguts tècnics com en la legislació en què s'empara.

El temari, elaborat per professionals de l'educació amb àmplia experiència docent, té un alt nivell científic i està adequat al nivell exigit en les proves selectives.

A través d'aquesta edició Editorial CEP ofereix als opositors un material de qualitat que esperem sigui de gran ajuda per a la preparació de la prova teòrica.

INDEX

Tema 1
Característiques generals del nen i la nena fins als sis anys. Principals factors que intervenen en el seu desenvolupament. Etapes i moments més significatius. El desenvolupament infantil en el primer any de vida. El paper dels adults

Tema 2
El desenvolupament psicomotor en els nens i nenes fins als sis anys. La psicomotricitat en el currículum de l'educació infantil. La sensació i percepció com a font de coneixements. L'organització sensorial i perceptiva. La intervenció educativa

Tema 3
El desenvolupament de la personalitat. El desenvolupament afectiu en els nens i nenes de zero a sis anys. Aportacions de diferents autors. La conquesta de l'autonomia. Directrius per a una correcta intervenció educativa.

Tema 4
El nen descobreix als altres. Procés de descobriment, de vinculació i acceptació. L'escola com a institució socialitzadora. El paper del centre d'Educació Infantil en la prevenció i intervenció amb nens i nenes en situació de risc social. Principals conflictes de la vida en grup.

Tema 5
Desenvolupament cognitiu fins als sis anys. El coneixement de la realitat. L'observació i exploració del món físic, natural i social. Gènesi i formació dels principals conceptes.

Tema 6
Influència dels principals corrents pedagògics i psicològics en l'educació infantil. Visió actual de les seves aportacions. Experiències renovadores rellevants. Valoració crítica.

Tema 7
La família com a primer agent de socialització. La transformació de la funció educativa de la família al llarg de la història. Expectatives familiars respecte a l'educació infantil. Període d'adaptació dels nens i nenes al centre educatiu. Relacions entre la família i l'equip docent.

Tema 8
Educació per a la salut. Actituds i hàbits referits al descans, higiene i activitat infantil. Prevenció d'accidents, primers auxilis i malalties infantils. Criteris per a la intervenció educativa.

Tema 9
Alimentació, nutrició i dietètica. Alimentació equilibrada i planificació de menús. Trastorns infantils relacionats amb l'alimentació. Les hores de menjar com a moments educatius.

Tema 10
L'educació sexual en l'etapa infantil. Descobriment i identificació amb el propi sexe. La construcció dels rols masculí i femení. Estratègies educatives per evitar la discriminació de gènere.

Tema 11
Consecució de les capacitats generals de l'etapa mitjançant els objectius i continguts de les àrees del currículum d'educació infantil.

Tema 12
Principis d'intervenció educativa en educació infantil. L'enfocament globalitzador. Sentit i significativitat de l'aprenentatge. Una metodologia basada en l'observació i en l'experimentació. La seva concreció en el marc del projecte curricular.

Tema 13
La programació en el primer cicle d'educació infantil. Objectius, continguts i metodologia adequada per als nens i nenes de zero a tres anys.

Tema 14
La programació en el segon cicle d'educació infantil. Objectius, continguts i propostes metodològiques més adequades per a aquest cicle. Les diferents unitats de programació. La continuïtat entre l'educació infantil i primària. Mesures curriculars i vies de coordinació.

Tema 15
La funció del mestre o mestra en educació infantil. La intencionalitat educativa. Relacions interactives entre el nen i l'educador. El mestre com a membre de l'equip educatiu i en la seva relació amb les famílies.

Tema 16
L'organització dels espais i del temps. Criteris per a una adequada distribució i organització especial i temporal. Ritmes i rutines quotidianes. L'avaluació dels espais i del temps.

Tema 17
Equipament, material didàctic i materials curriculars en educació infantil. Selecció, utilització i avaluació dels recursos materials

Tema 18
El desenvolupament del llenguatge. Llenguatge i pensament. Evolució de la comprensió i de l'expressió. La comunicació no verbal. Problemes més freqüents en el llenguatge infantil.

Tema 19
L'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua en l'educació infantil. Tècniques i recursos per a la comprensió i l'expressió oral. La intervenció educativa en el cas de llengües en contacte.

Tema 20
La literatura infantil. El conte: el seu valor educatiu. Criteris per seleccionar, utilitzar i narrar contes orals o escrits. Activitats a partir del conte. La biblioteca d'aula.

Tema 21
L'educació musical en educació infantil. El descobriment del so i del silenci. Característiques i criteris de selecció de les activitats musicals. Els recursos didàctics. El folklore popular.

Tema 22
Evolució de l'expressió plàstica en els nens i nenes. Elements bàsics del llenguatge plàstic. Objectius, continguts, materials, activitats, estratègies metodològiques i d'avaluació de l'expressió plàstica. Models i estereotips.

Tema 23
L'expressió corporal. El gest i el moviment. L'expressió corporal com a ajuda en la construcció de la identitat de l'autonomia personal. El joc simbòlic i joc dramàtics. Les activitats dramàtiques.

Tema 24
La influència de la imatge en el nen. La lectura i interpretació d'imatges. El cinema, la televisió i la publicitat. Criteris de selecció i utilització de materials audiovisuals i de les noves tecnologies en l'educació infantil.

Tema 25
Formació de capacitats relacionades amb el desenvolupament logicomatemàtic. Recursos didàctics i activitats adequades a l'etapa d'educació infantil.

Materias

Oposiciones