Escola, famílies i comunitat

12,00

Sin impuestos: 11,54

Autor/es
Collet, Jordi
ISBN13
9788499219172
ISBN10
8499219179
Tipo
LIBRO
Páginas
136
Año de Edición
2017
Idioma
catalán
Encuadernación
Rústica con solapas
Editorial:
EDICIONES OCTAEDRO
Disponibilidad:
Disponible

No puntuado
Opinar
Els esdeveniments que presenciem aquests últims temps, tant en l àmbit global com local, constaten que vivim un autèntic canvi d època, en què les regles del joc social i educatiu s estan transformant profundament.

En aquest context, totes les educacions l escolar, la familiar, l esportiva, l artística o la del lleure experimenten un notable desajust entre unes respostes antigues i unes preguntes que canvien substancialment. Davant d aquest desajust és imprescindible entendre, plantejar i construir polítiques i accions educatives des d una perspectiva que les inclogui totes la familiar, l escolar, la comunitària, etc. i que tingui molt en compte la seva absoluta interdependència. Aquesta és la idea clau: no es pot intentar educar pertinentment en el segle XXI sense tenir en compte famílies, docents i comunitat i les seves estretes interrelacions.

Jordi Collet i Antoni Tort, basant-se en les seves recerques, proposen exemples, accions i debats per educar el millor possible en el nostre món, reconeixent, alhora, tot allò après fins avui.

Introducció

1. La perspectiva EFC
Una petita història de les barreres que dificulten les (bones) relacions entre escola, famílies i comunitat
Les cinc barreres entre escola, famílies i comunitat O com les estructures institucionals influeixen de manera invisible
Escola, famílies i comunitat (EFC): la perspectiva imprescindible per educar (bé) avui

2. Àmbits i propostes de millora de les relacions entre docents, famílies i comunitat
Àmbits per a la millora
Àmbits d actuació i condicions de possibilitat
Més enllà de la formalitat
El paper de les AMPA. La dimensió educativa i comunitària de la participació de les famílies en el sistema educatiu
Propostes i avenços
Annex

3. Repensar els reptes educatius des de la perspectiva EFC
Els temps educatius
Els deures
La funció docent en una institució oberta

Conclusions

Jordi Collet Sabé és professor titular de Sociologia de l Educació a la Universitat de Vic-UCC (Barcelona) i Honorary Re-search Senior Associate de l Institute of Education (University College de Londres). Ha estat investigador de l IGOP (Institut de Govern i Polítiques Públiques, Universitat Autònoma de Barcelona) i és investigador del GREUV (UVIC-UCC).

Antoni Tort Bardolet és doctor en Pedagogia (1995) per la Universitat de Barcelona (UB) i professor titular de la Universitat de Vic-UCC, on va ser degà de la Facultat d Educació. Actualment compagina la docència i la recerca amb la direcció de l Escola de Doctorat de la mateixa universitat.
-            +

Nota: No se traduce HTML


Continuar

Información

Horario:
De Lunes a Sabados: 10:00-20:30h

C/Balmes 26
08007 / Barcelona /España
[Ver mapa]

Contacto

+34 93 317 05 78
+34 93 412 27 02
alibri@alibri.cat
alibri@alibri.es