Cesta de la compra

Un viaje por la historia ferroviaria de Cataluña. Siguiente parada Sant Andreu

Autor Lluís Ubalde

Editorial EDITORIAL EFADÓS

Un viaje por la historia ferroviaria de Cataluña. Siguiente parada Sant Andreu
-5% dto.    38,00€
36,10€
Ahorra 1,90€
Disponibilidad limitada, recíbelo en 7 días. Uno de nuestros libreros lo conseguirá para ti.
Envío gratis
España peninsular
  • Editorial EDITORIAL EFADÓS
  • ISBN13 9788419736222
  • ISBN10 8419736228
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 280
  • Idioma Castellano
  • Encuadernación Cartone

Un viaje por la historia ferroviaria de Cataluña. Siguiente parada Sant Andreu

Autor Lluís Ubalde

Editorial EDITORIAL EFADÓS

-5% dto.    38,00€
36,10€
Ahorra 1,90€
Disponibilidad limitada, recíbelo en 7 días. Uno de nuestros libreros lo conseguirá para ti.
Envío gratis
España peninsular

Detalles del libro

El desembre de 2022 es va posar en servei lanova estació coberta de Sant Andreu, queforma part de la xarxa del ferrocarril de rodaliade Barcelona i de la gran operació de la construcció de la futura estació intermodal de la Sagrera i la inte-gració urbana de les vies ferroviàries al seu voltant. La història de l’estació de Sant Andreu començael juliol de 1854 quan es va inaugurar la línia deBarcelona a Granollers i, amb ella, Sant Andreu dePalomar estrenà la seva estació de referència.Les primitives instal·lacions van anar creixent finsesdevenir un centre ferroviari imprescindible per aBarcelona. L’estació de Sant Andreu (amb el seucognom de “Comtal”), a banda de disposar d’un feixde nombroses vies que van servir per convertir-laen estació de capçalera de serveis de rodalia iserveis regionals, propicià l’establiment de tallers demanteniment de trens, aquarterament per a formacióde personal ferroviari i un taller de fabricació delocomotores, La Maquinista Terrestre i Marítima, quefou capdavanter a Espanya.Resseguir la història d’aquesta estació convidaa investigar les claus de la gènesi de les líniesferroviàries que travessen la ciutat de Barcelona,tant de les de la xarxa convencional com de lalínia d’alta velocitat. A través del coneixement delscondicionants que ha tingut la xarxa barcelonina,hom pot trobar matèria primera per comprendre elfuncionament de la xarxa actual de línies passants ila planificació de les infraestructures del futur en uncontext d’humanisme ambiental.