Cesta de la compra

Cos de mestres. Pedagogía terapèutica. Temari

Autor William Eggleston

Editorial EDITORIAL CEP

Cos de mestres. Pedagogía terapèutica. Temari
-5% dto.    45,00€
42,75€
Ahorra 2,25€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis
España peninsular
  • Editorial EDITORIAL CEP
  • ISBN13 9788468103181
  • ISBN10 8468103187
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 364
  • Año de Edición 2010
  • Idioma Catalán
  • Encuadernación Rústica

Materias

Oposiciones

Cos de mestres. Pedagogía terapèutica. Temari

Autor William Eggleston

Editorial EDITORIAL CEP

-5% dto.    45,00€
42,75€
Ahorra 2,25€
No disponible, consulte disponibilidad
Envío gratis
España peninsular

Detalles del libro

L'Editorial CEP es complau a presentar-los el temari d'accés al cos de mestres en l'especialitat de Pedagogia Terapèutica.

El material que es recull en aquest volum és específic per a la preparació del professorat a la prova-oposició. Des dels continguts proposats (que responen de forma precisa al programa especificat en la convocatòria) fins a l'estructura de tota l'obra, estan pensats per facilitar la tasca de l'opositor/a, adoptant una forma susceptible de ser presentada sense necessitat d'interpretació o cap adaptació, desproveïda de tot element que pugui distreure o entrebancar la tasca d'estudi o assimilació del temari.

En aquest volum es recullen els temes 1 al 25 descrits en la convocatòria. Es tracta de temes acabats, que l'opositor/a pot plasmar tal com els troba redactats, sense un altre treball que el de la seva assimilació.

És molt el que es decideix en unes oposicions i l'aspirant ha de comptar amb totes les estratègies necessàries perquè no hi hagi aspectes formals o eventuals que desvirtuïn el treball de preparació realitzat durant mesos. Esperem que aquest material els permeti superar amb èxit la prova selectiva. Molta sort!!

INDEX

Tema 1
L'evolució de l'educació especial a Europa en les últimes dècades: de la institucionalització i del model clínic a la normalització de serveis i al model pedagògic.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz

Tema 2
L'educació especial en el marc de la LOGSE. El seu desplegament normatiu. El concepte d'alumnes amb necessitats educatives especials.
Marta Linares Alonso

Tema 3
El procés d'identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes i la seva relació amb el currículum. Decisions d'escolarització. L'avaluació del procés educatiu i criteris de promoció per a aquests alumnes.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz

Tema 4
El centre ordinari i la resposta a les necessitats especials dels alumnes i de les alumnes. El Projecte Educatiu i el Projecte Curricular en relació amb aquests alumnes. Les adaptacions curriculars.
Marta Linares Alonso

Tema 5
El centre específic d'Educació Especial: Característiques del Projecte Educatiu i del Projecte Curricular. Referents bàsics i criteris per a la seva elaboració.
Marta Linares Alonso

Tema 6
L'orientació en el procés educatiu dels alumnes i de les alumnes amb necessitats educatives especials. Estructura i organització i funció de l'orientació d'aquests alumnes.
Marta Linares Alonso

Tema 7
Els recursos materials i personals per a l'atenció dels alumnes i de les alumnes amb necessitats educatives especials. Recursos de l'escola. Recursos externs a l'escola. Collaboració entre serveis específics i serveis ordinaris.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz

Tema 8
El mestre d'educació especial. Funcions. Modalitats d'intervenció. Relació del mestre d'educació especial amb la resta dels mestres del centre i amb els Serveis de suport externs a l'escola.
Marta Linares Alonso

Tema 9
La participació de la família en l'educació dels alumnes i de les alumnes amb necessitats educatives especials. Canals de participació. El paper dels pares en la presa de decisions respecte al procés d'escolarització d'aquests alumnes.
Marta Linares Alonso

Tema 10
Els alumnes i les alumnes d'Educació Infantil. Desenvolupament evolutiu en els diferents àmbits: motor, cognitiu, lingüístic, afectiu i social. Alteracions en el desenvolupament.
Marta Linares Alonso

Tema 11
Les necessitats educatives especials en l'etapa d'Educació infantil. La resposta educativa a les necessitats especials d'aquests alumnes en el projecte curricular i en les programacions. Les adaptacions curriculars.
Marta Linares Alonso

Tema 12
Els alumnes i les alumnes d'Educació Primària. Desenvolupament evolutiu en els diferents àmbits: motor, cognitiu, lingüístic, afectiu i social. Alteracions en el desenvolupament.
Marta Linares Alonso

Tema 13
Les necessitats educatives especials en l'Etapa de l'Educació Primària. La resposta educativa a les necessitats especials d'aquests alumnes en el projecte curricular i en les programacions. Les adaptacions curriculars.
Marta Linares Alonso

Tema 14
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència auditiva. Aspectes diferencials en les diferents àrees del desenvolupament. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes. Sistemes de detecció del dèficit auditiu
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz

Tema 15
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per a alumnes amb deficiència auditiva. Ajudes tècniques per a la deficiència auditiva. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso

Tema 16
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència visual. Aspectes diferencials en les diferents àrees del desenvolupament. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes. Aprofitament de la visió residual.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz

Tema 17
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per a alumnes amb deficiència visual. Utilització de recursos educatius i ajudes tècniques. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso

Tema 18
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència motora. Aspectes diferencials en les diferents àrees del desenvolupament. Els alumnes amb deficiència motora i altres deficiències associades. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes.
Mercedes Sánchez Sáinz
Marta Linares Alonso

Tema 19
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per a alumnes amb deficiència motora. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso

Tema 20
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència mental. Aspectes diferencials en les diferents àrees del desenvolupament. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz

Tema 21
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per a alumnes amb deficiència mental. Organització de la resposta educativa
Marta Linares Alonso

Tema 22
Els problemes de comportament en l'àmbit educatiu. Anàlisi dels factors que intervenen des d'una perspectiva interactiva. El paper de l'escola en la prevenció dels problemes de comportament.
Marta Linares Alonso

Tema 23
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb autisme o amb altres alteracions greus de la personalitat. La identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz

Tema 24
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per als alumnes amb autisme o amb altres alteracions greus de la personalitat. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso

Tema 25
Els alumnes i les alumnes precoces, amb talent i superdotats. Identificació de les necessitats educatives d'aquests alumnes. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso

Materias

Oposiciones