Llegim! Propostes pràctiques per apropar la lectura a tothom
Editorial EDITORIAL HORSORI
¿Quieres recogerlo en librería?
España peninsular
- Editorial EDITORIAL HORSORI
- ISBN13 9788415212317
- ISBN10 8415212313
- Tipo LIBRO
- Páginas 114
- Colección COLÚLECCIO MANUALS #
- Año de Edición 2015
- Idioma Catalán
- Encuadernación Rústica
Materias
Didáctica De La LenguaLlegim! Propostes pràctiques per apropar la lectura a tothom
Editorial EDITORIAL HORSORI
¿Quieres recogerlo en librería?
España peninsular
Detalles del libro
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les reflexions de dues professionals de l’àmbit educatiu en comprovar que no tothom –joves, adults i gent gran– té les competències ni les habilitats per accedir a tot tipus de textos.Aquesta realitat les ha portat a crear recursos, suports i metodologies per tal de poder apropar la lectura a diferents col·lectius: dislèctics, analfabets funcionals, discapacitats psíquics, afàsics, persones amb trastorns d’aprenentatge...Les autores han sistematitzat senzilles praxis que inclouen com preparar la lectura d’un llibre, com desenvolupar-la, quines activitats complementàries es poden realitzar, com avaluar, etc. Perquè aquest llibre sigui un recurs útil i funcional que ajudi als professionals que acompanyen grups de lectors de diferents àmbits.
Índex
AGRAÏMENTS
INTRODUCCIÓ
1.ACOMPANYAMENT LECTOR I COL·LECTIUS
2.CONSIDERACIONS PER SER UN BON ACOMPANYANT LECTOR
3.EL PAPER DE LA LECTURA FÀCIL
4.PROTOCOLS PER ACOMPANYAR LES SESSIONS DE LECTURA DELS DIFERENTS COL·LECTIUS
4.1. Col·lectiu en procés d’adquisició d’una nova llengua (L2)4.2. Col·lectiu amb poc hàbit lector4.3. Col·lectiu amb dislèxia i trastorns d’aprenentatge4.4. Col·lectiu amb discapacitat auditiva4.5. Col·lectiu amb deteriorament cognitiu4.6. Col·lectiu d’analfabets funcionals i persones d’escoles d’adults4.7. Col·lectiu amb discapacitats psíquiques4.8. Col·lectiu amb afàsies 5.BONES PRÀCTIQUES 5.1. Primera: El llibre LF una eina per a la inclusió escolar5.2. Segona: El llibre LF per a l’adquisició d’una segona llengua5.3. Tercera: El llibre LF com a eina per treballar per Projectes5.4. Quarta: El llibre LF per propiciar l’enllaç entre la ciència i la literatura5.5. Cinquena: Diferents maneres de treballar el mateix llibre LF5.6. Sisena: El llibre LF: adaptació a text teatral6.FITXA-GUIÓ PER DISSENYAR ACTUACIONS
7.L’AVALUACIÓ
BIBLIOGRAFIA