Shopping Cart

Un viatge per la història ferroviària de Catalunya. Propera parada Sant Andreu

Autor Luis Ubalde Claver

Editorial EDITORIAL EFADÓS

Un viatge per la història ferroviària de Catalunya. Propera parada Sant Andreu
-5% disc.    38,00€
36,10€
Save 1,90€
Available online, receive it in 24/48h working days

Do you want to pick it up at the bookstore?
Free shipping
Mainland Spain
FREE shipping from €19

to mainland Spain

24/48h shipping

5% discount on all books

FREE pickup at the bookstore

Come and be surprised!

  • Publisher EDITORIAL EFADÓS
  • ISBN13 9788419736161
  • ISBN10 8419736163
  • Type Book
  • Pages 280
  • Language Catalan
  • Bookbinding Board

Un viatge per la història ferroviària de Catalunya. Propera parada Sant Andreu

Autor Luis Ubalde Claver

Editorial EDITORIAL EFADÓS

-5% disc.    38,00€
36,10€
Save 1,90€
Available online, receive it in 24/48h working days

Do you want to pick it up at the bookstore?
Free shipping
Mainland Spain
FREE shipping from €19

to mainland Spain

24/48h shipping

5% discount on all books

FREE pickup at the bookstore

Come and be surprised!

Book Details

El desembre de 2022 es va posar en servei lanova estació coberta de Sant Andreu, queforma part de la xarxa del ferrocarril de rodaliade Barcelona i de la gran operació de la construcció de la futura estació intermodal de la Sagrera i la inte-gració urbana de les vies ferroviàries al seu voltant. La història de l’estació de Sant Andreu començael juliol de 1854 quan es va inaugurar la línia deBarcelona a Granollers i, amb ella, Sant Andreu dePalomar estrenà la seva estació de referència.Les primitives instal·lacions van anar creixent finsesdevenir un centre ferroviari imprescindible per aBarcelona. L’estació de Sant Andreu (amb el seucognom de “Comtal”), a banda de disposar d’un feixde nombroses vies que van servir per convertir-laen estació de capçalera de serveis de rodalia iserveis regionals, propicià l’establiment de tallers demanteniment de trens, aquarterament per a formacióde personal ferroviari i un taller de fabricació delocomotores, La Maquinista Terrestre i Marítima, quefou capdavanter a Espanya.Resseguir la història d’aquesta estació convidaa investigar les claus de la gènesi de les líniesferroviàries que travessen la ciutat de Barcelona,tant de les de la xarxa convencional com de lalínia d’alta velocitat. A través del coneixement delscondicionants que ha tingut la xarxa barcelonina,hom pot trobar matèria primera per comprendre elfuncionament de la xarxa actual de línies passants ila planificació de les infraestructures del futur en uncontext d’humanisme ambiental.