Shopping Cart

Flexionar la diferència sexual amb els cossos: escriptura i cos textual en la dansa

Autor Oriol López Esteve

Editorial PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA

Flexionar la diferència sexual amb els cossos: escriptura i cos textual en la dansa
-5% disc.    19,00€
18,05€
Save 0,95€
Available online, receive it in 24/48h working days

Do you want to pick it up at the bookstore?
Free shipping on orders over 19€
Mainland Spain
FREE shipping from €19

to mainland Spain

24/48h shipping

5% discount on all books

FREE pickup at the bookstore

Come and be surprised!

  • Publisher PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA
  • ISBN13 9788491689768
  • ISBN10 8491689761
  • Type BOOK
  • Pages 128
  • Collection CRIC #5
  • Published 2024
  • Language Catalan
  • Bookbinding Paperback with flaps

Flexionar la diferència sexual amb els cossos: escriptura i cos textual en la dansa

Autor Oriol López Esteve

Editorial PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA

-5% disc.    19,00€
18,05€
Save 0,95€
Available online, receive it in 24/48h working days

Do you want to pick it up at the bookstore?
Free shipping on orders over 19€
Mainland Spain
FREE shipping from €19

to mainland Spain

24/48h shipping

5% discount on all books

FREE pickup at the bookstore

Come and be surprised!

Book details

Des dels anys setanta del segle XX, la creació i el pensament —especialment el vinculat als estudis feministes— han provat de copsar la corporalitat i la sexualitat en els textos literaris. Invertint l’objecte d’anàlisi i dialogant amb les obres de Jacques Derrida i Hélène Cixous, aquest assaig indaga de quina manera, en la dansa, els cossos queden travessats per una escriptura —la coreografia— que flexiona la seva diferència sexual. L’autor se centra en l’obra de la ballarina modernista Loïe Fuller, que desconstrueix les nocions de presència, unicitat i veritat en què es fonamenta el règim identitari modernista i, mitjançant l’ús del vestuari i d’elements lumínics i escenogràfics, es fusiona amb l’espai i aconsegueix que es confonguin natura i tècnica, llum i matèria. A diferència d’altres ballarines de l’època més conegudes, com Isadora Duncan o Ruth Saint Denis, Fuller posa en marxa una escriptura coreogràfica que trastoca la definició dels cossos de les dones, qüestiona l’essencialisme majoritari en l’escena moderna i ofereix un model coreopolític de lectura i d’escriptura vàlid també per a la dansa d’avui dia.