Shopping Cart

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment

Autor Pere Pascual i Domènech

Editorial EUMO EDITORIAL

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment
-5% disc.    40,00€
38,00€
Save 2,00€
Not available, ask for avalaibility
Free shipping
Mainland Spain
FREE shipping from €19

to mainland Spain

24/48h shipping

5% discount on all books

FREE pickup at the bookstore

Come and be surprised!

  • Publisher EUMO EDITORIAL
  • ISBN13 9788497665568
  • ISBN10 8497665562
  • Type Book
  • Pages 528
  • Collection Documents #
  • Published 2016
  • Language Catalan
  • Bookbinding Rustic

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment

Autor Pere Pascual i Domènech

Editorial EUMO EDITORIAL

-5% disc.    40,00€
38,00€
Save 2,00€
Not available, ask for avalaibility
Free shipping
Mainland Spain
FREE shipping from €19

to mainland Spain

24/48h shipping

5% discount on all books

FREE pickup at the bookstore

Come and be surprised!

Book Details

Aquesta obra analitza el procés d?explotació dels ferrocarrils catalans de via ampla entre 1848 ?data d?entrada en funcionament del tren de la costa per Mataró? i 1935 ?just abans de l?esclat de la Guerra Civil i la posterior nacionalització de la xarxa ferroviària que va dur a terme Franco. L?autor estudia l?evolució del tràfic de passatgers i de càrrega i dels seus rendiments; descriu els ingressos i les despeses (costos de combustible, tracció, tallers, via i obres, explotació i telègraf) i dóna compte de l?evolució dels coeficients d?explotació; per últim, precisa els resultats financers obtinguts. L?obra es divideix en dos volums. El primer conté dos grans apartats: L?època de les expectatives defraudades aborda el període d?explotació de les primeres línies, entre 1848 i 1862 i Els anys d?incertesa descriu la incògnita sobre el rendiment de les grans línies arran de les primeres fusions, en els anys que van de 1862 a 1877. El segon volum, De la plenitud a la crisi, abasta de 1878 a 1935 i s?ocupa de l?època daurada del ferrocarril i la crisi que s?inicià amb la Primera Guerra Mundial.