Shopping Cart

Sobria luz: Walter Benjamin y la época romántica

Autor Jörg Zimmer / Robert Caner Liese / Mònica Carbó / José Manuel Romero Cuevas

Editorial DOCUMENTA UNIVERSITARIA

Sobria luz: Walter Benjamin y la época romántica
-5% disc.    16,00€
15,20€
Save 0,80€
Available online, receive it in 24/48h working days

Do you want to pick it up at the bookstore?
Free shipping on orders over 19€
Mainland Spain
FREE shipping from €19

to mainland Spain

24/48h shipping

5% discount on all books

FREE pickup at the bookstore

Come and be surprised!

  • Publisher DOCUMENTA UNIVERSITARIA
  • ISBN13 9788499845067
  • ISBN10 8499845061
  • Type Book
  • Pages 112
  • Collection PUBLICACIONS DE LA CATEDRA WALTER BENJAM #
  • Published 2019
  • Language Spanish
  • Bookbinding Rustic

Sobria luz: Walter Benjamin y la época romántica

Autor Jörg Zimmer / Robert Caner Liese / Mònica Carbó / José Manuel Romero Cuevas

Editorial DOCUMENTA UNIVERSITARIA

-5% disc.    16,00€
15,20€
Save 0,80€
Available online, receive it in 24/48h working days

Do you want to pick it up at the bookstore?
Free shipping on orders over 19€
Mainland Spain
FREE shipping from €19

to mainland Spain

24/48h shipping

5% discount on all books

FREE pickup at the bookstore

Come and be surprised!

Book Details

El próximo año 2020 se celebrará el centenario de la publicación de la tesis doctoral de Walter Benjamin "El concepto de crítica de arte en el Romanticismo alemán". En esta obra temprana, ya se encuentran numerosos motivos fundamentales del pensamiento de Benjamin, que serán determinantes para el desarrollo posterior de su obra y, a la vez, objeto de un permanente proceso de revisión y transformación. La reflexión en torno al concepto de crítica constituye probablemente el ejemplo más notable de la pervivencia de un tema que ocupa a Benjamin desde los inicios de su trayectoria intelectual, puesto que en él no solo se articulan los presupuestos fundamentales de su epistemología, sino también los rasgos determinantes de un pensamiento sobre el arte posterior a las estéticas clásicas.

Los trabajos que se presentan en este volumen proceden de autores que comparten intereses comunes, tanto en el ámbito de la investigación en torno a la filosofía clásica alemana como en el de los estudios sobre el pensamiento de Benjamin, y pretenden, desde perspectivas distintas, contribuir a la comprensión de la tesis doctoral de Benjamin, una obra cuyo carácter inaugural nos parece incuestionable hoy en día. Con los trabajos aquí reunidos, sale a la luz el segundo volumen de la colección «Constel·lacions», una iniciativa de la Càtedra "Walter Benjamin, Memòria i Exili", que, junto con la publicación de los ensayos ganadores del Premi Internacional Memorial Walter Benjamin convocado por la misma Càtedra, tiene como objetivo primordial ofrecer a los investigadores un órgano de difusión para que puedan dar a conocer los resultados de sus estudios, o bien sobre la obra de Benjamin, o bien sobre su recepción posterior.

(...)

El proper any 2020 se celebrarà el centenari de la publicació de la tesi doctoral de Walter Benjamin El concepte de crítica d'art en el Romanticisme alemany. En aquesta obra primerenca, ja es troben nombrosos motius fonamentals de la pensada de Benjamin, que seran determinants per al desenvolupament posterior de la seva obra i, alhora, objecte d'un permanent procés de revisió i transformació. La reflexió al voltant de el concepte de crítica constitueix probablement l'exemple més notable de la pervivència d'un tema que ocupa a Benjamin des dels inicis de la seva trajectòria intel·lectual, ja que en ell no només s'articulen els pressupostos fonamentals de la seva epistemologia, sinó també els trets determinants d'un pensament sobre l'art posterior a les estètiques clàssiques.

Els treballs que es presenten en aquest volum procedeixen d'autors que comparteixen interessos comuns, tant en l'àmbit de la investigació al voltant de la filosofia clàssica alemanya com en el dels estudis sobre el pensament de Benjamin, i pretenen, des de perspectives diferents, contribuir a la comprensió de la tesi doctoral de Benjamin, una obra el caràcter inaugural ens sembla inqüestionable avui dia. Amb els treballs aquí reunits, surt a la llum el segon volum de la col·lecció «Constel·lacions», una iniciativa de la Càtedra Walter Benjamin, Memòria i Exili, que, juntament amb la publicació dels assaigs guanyadors de el Premi Internacional Memorial Walter Benjamin convocat per la mateixa Càtedra, té com a objectiu primordial oferir als investigadors un òrgan de difusió perquè puguin donar a conèixer els resultats dels seus estudis, o bé sobre l'obra de Benjamin, o bé sobre la seva recepció posterior.

(...)

The centenary of the publication of the doctoral thesis of Walter Benjamin The concept of art criticism in German Romanticism will be celebrated next year 2020. In this early work, there are already numerous fundamental reasons for Benjamin's thinking, which will be decisive for the further development of his work and, at the same time, subject to a permanent process of revision and transformation. The reflection on the concept of criticism is probably the most notable example of the survival of an issue that occupies Benjamin since the beginning of his intellectual career, since it not only articulates the fundamental presuppositions of his epistemology, but also the determining features of a thought about art after classical aesthetics.

The works presented in this volume come from authors who share common interests, both in the field of research around classical German philosophy and in studies on Benjamin's thinking, and intend, from different perspectives, to contribute to the understanding of Benjamin's doctoral thesis, a work whose inaugural character seems unquestionable to us today. With the works gathered here, the second volume of the "Constel·lacions" collection, an initiative of the Walter Benjamin Chair, Memòria i Exili, which, together with the publication of the winning essays of the Walter Benjamin Memorial International Prize, comes to light convened by the same Càtedra, its main objective is to offer researchers a dissemination body so that they can publicize the results of their studies, either on Benjamin's work, or on its subsequent reception.

More books by Juan José Tamayo, José Manuel Romero Cuevas