Cesta de la compra

Educar en temps difícils

Autor Jordi Nomen

Editorial EDICIONES OCTAEDRO

Educar en temps difícils
-5% dto.    21,00€
19,95€
Ahorra 1,05€
Disponible online, recíbelo en 24/48h laborables

¿Quieres recogerlo en librería?
Envío gratis
España peninsular
  • Editorial EDICIONES OCTAEDRO
  • ISBN13 9788419900845
  • ISBN10 8419900842
  • Tipo LIBRO
  • Páginas 158
  • Año de Edición 2024
  • Idioma Catalán
  • Audiencia General / "Trade"

Educar en temps difícils

Autor Jordi Nomen

Editorial EDICIONES OCTAEDRO

-5% dto.    21,00€
19,95€
Ahorra 1,05€
Disponible online, recíbelo en 24/48h laborables

¿Quieres recogerlo en librería?
Envío gratis
España peninsular

Detalles del libro

El llibre que teniu a les mans, Educar en temps difícils, és un conjunt de converses al voltant de la màquina de cafè de l?escola, en les pauses que tenim els docents en la nostra jornada. Va adreçat en particular als mestres i, en general, a totes les persones a qui preocupa l?educació, aquest autèntic pont entre la interioritat i l?exterioritat, la pròpia personalitat i una ciutadania justa i sostenible, que vulgui superar la indigència d?una democràcia avui en setge, per la mentida i el desvergonyiment.

Els docents ens hem de comprometre perquè els nostres alumnes aconsegueixin ser resistents a les lectures simples d?una realitat dominada per notícies falses i mentides interessades, que pretenen manipular i desinformar. Hem d?activar el pensament crític dels nostres alumnes, perquè educar ha de ser una forma de resistència a la manipulació, a l?oblit, a la injustícia i a la prohibició de somiar. Tot projecte educatiu ha d?empoderar la trajectòria vital individual i, alhora, assegurar una ciutadania crítica, creativa i inclusiva. L?escola ha d?aportar igualtat en la diversitat per potenciar la llibertat de l?alumnat, la capacitat de crear desitjos intel·ligents, la seva sensibilitat i la gestió dels seus fracassos.

Aspirem a formar alumnes resistents a l?adversitat, que sàpiguen fer del fracàs un aprenentatge i una oportunitat de guiar, amb bon judici, les seves vides, de manera autònoma, amb l?afany de perseguir el bé comú.

Jordi Nomen (1965) és professor de Filosofia i Ciències Socials de l?escola Sadako, de Barcelona, reconeguda com un dels centres educatius més innovadors d?Espanya. És llicenciat en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona i té un postgrau de Ciutadania Activa a la mateixa universitat i un màster en Filosofia per la Universitat de Girona. Ha estat guardonat amb els premis EDU21 i Arnau de Vilanova per la seva tasca pedagògica. És autor d?El nen filòsof (Arpa, 2018), El nen filòsof i l?art (Arpa, 2019) i El nen filòsof i l?ètica (Arpa, 2021), obres que l?han consolidat com un referent al camp de la filosofia per a nens.

Introducció. Educar és resistir, fomentar el pensament crític

Capítol 1. La sobreprotecció, una mala pràctica

Capítol 2. Descobrir l?assetjament i la tristesa

Capítol 3. Els grans valors de l?escola. El currículum amagat

Capítol 4. La tecnologia i l?aprenentatge

Capítol 5. L?autoritat del docent

Capítol 6. El vincle amb l?alumnat

Capítol 7. El discurs i l?exemple

Capítol 8. La importància de les expectatives: l?efecte Pigmalió

Capítol 9. Forçar la realitat fins a fer-la coincidir amb el que s?ha previst: el llit de Procust

Capítol 10. El mestratge és una professió amb vocació de servei

Capítol 11. El coneixement de l?alumnat

Capítol 12. Oferir ajuda. La bastida docent

Capítol 13. Autoestima i reforç positiu

Capítol 14. La resiliència

Capítol 15. Algunes disfuncions en el treball en equip: Bergerac, Anát, Cronos i Ganímedes

Capítol 16. Aprendre a gestionar les emocions

Capítol 17. Aprendre a conviure en grup

Capítol 18. Aprendre valors, principis, normes i virtuts

Capítol 19. Aprendre a comunicar

Capítol 20. Aprendre a gestionar grups

Capítol 21. Treballar amb preguntes: curiositat i investigació

Capítol 22. Fer un vestit a mida

Capítol 23. Una escola, una identitat

Capítol 24. Una escola de ciutadania i democràcia

Conclusió. Educar en temps difícils requereix prendre molts cafès