Si, Acepto
Esta web utiliza cookies para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios. Si continúa navegando consideramos que acepta su uso. Leer más

Catalunya serà logística o no serà

Tremosa i Balcells, Ramón
Catalunya serà logística o no serà

Catalunya serà logística o no serà

Catalunya serà logística o no serà

Tremosa i Balcells, Ramón
15,00€
Consulte disponibilidad

Com tots els seus llibres, aquest serà un punt i a part en matèria econòmica i política a Catalunya. Aquest país te molta sort de tenir gent de la seva talla. Us convido doncs, a llegir el llibre amb atenció i tenir present la seva anàlisi. La primera part del llibre fa una valoració de la realitat i del potencial de la l...
[Leer mas...]

Editorial
ISBN13
ISBN10
Tipo
Páginas
Año de Edición
Idioma
Encuadernación

Com tots els seus llibres, aquest serà un punt i a part en matèria econòmica i política a Catalunya. Aquest país te molta sort de tenir gent de la seva talla. Us convido doncs, a llegir el llibre amb atenció i tenir present la seva anàlisi.

La primera part del llibre fa una valoració de la realitat i del potencial de la logística a Catalunya, en un context global d'integració econòmica creixent i en un context català de deslocalització industrial més intensa que en altres països i regions veïnes. També es presenta una comparació entre Catalunya i Flandes, atès que aquesta darrera és considerada la primera regió logística europea. El model de globalització de Flandes, pels ports i aeroports de la qual hi ha anat entrant la prosperitat, és un model a seguir per Catalunya.

La segona part del llibre revisa la situació de les infraestructures de transport a Catalunya, explicant les limitacions dels actuals models de gestió centralitzats avui encara vigents a l'Espanya autonòmica. El dinamisme sorprenent dels aeroports catalans dels darrers anys, malgrat la gestió centralitzada d'AENA que vol sucursalitzar-los a Barajas, s'analitza en termes de topada entre l'Estat i el mercat. L'èxit turístic i comercial dels ports catalans és confrontat amb la manca de connexió ferroviària de mercaderies amb Europa i el model radial de l'AVE és criticat pel seu alt cost, per la seva mínima aportació a la productivitat i per la conversió de totes les ciutats de l'Estat en barris de Madrid.

Ramon Tremosa i Balcells és professor del Departament de Teoria Econòmica de la Universitat de Barcelona. Es va doctorar l'any 1999 amb una tesi referida a l'impacte de la política monetària sobre els resultats empresarials en la manufactura catalana.

Escriu habitualment al diari Avui i al setmanari El Temps i ha estat col·laborador esporàdic de La Vanguardia, El Periódico i Expansión.