Cos de Mestres. Audició i Llenguatge Temari volum 1
Editorial EDITORIAL MAD
España peninsular
- Editorial EDITORIAL MAD
- ISBN13 9788414255278
- ISBN10 8414255272
- Tipo LIBRO
- Páginas 206
- Año de Edición 2022
- Idioma Castellano
- Encuadernación Rústica
Materias
OposicionesCos de Mestres. Audició i Llenguatge Temari volum 1
Editorial EDITORIAL MAD
España peninsular
Detalles del libro
Tema 1. L’evolució de l’educació especial a Europa en les últimes dècades: de la institucionalització i del model clínic a la normalització de serveis i al model pedagògic.
Tema 2. L’educació especial en el marc de la LOGSE. El seu desenvolupament normatiu. El concepte d’alumnes amb necessitats educatives especials.
Tema 3. El procés d’identificació i de valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes i la seva relació amb el currículum. Decisions d’escolarització.
Tema 4. El centre ordinari i la resposta a les necessitats especials dels alumnes. El projecte educatiu i el projecte curricular en relació amb aquests alumnes. Les adaptacions curriculars.
Tema 5. El centre específic d’educació especial. Característiques del projecte educatiu i del projecte curricular: referents bàsics i criteris per a la seva elaboració.
Tema 6. Els recursos materials i personals per a l’atenció de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Recursos de l’escola. Recursos externs a l’escola. Col•laboració entre serveis específics i serveis ordinaris.
Tema 7. Conceptes bàsics sobre la comunicació i el llenguatge. Adquisició i desenvolupament de la comunicació i el llenguatge i la seva relació amb el pensament social i afectiu.
Tema 8. Bases anatòmiques, fisiològiques i neurològiques del llenguatge. Processos de codificació i descodificació lingüística. Descripció i anàlisi dels components del llenguatge.
Tema 9. Característiques del llenguatge dels alumnes d’educació infantil i primària. Alteracions del llenguatge més freqüents en aquestes etapes educatives. Actuacions preventives.
Tema 10. Sistemes alternatius i augmentatius de comunicació. El procés d’avaluació i presa de dedicions relacionat amb els sistemes alternatius. El procés d’intervenció.
Tema 11. Les necessitats educatives especials dels alumnes amb deficiència auditiva. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge.
Tema 12. Identificació de les necessitats educatives especials dels alumnes amb deficiència auditiva. Sistemes de detecció del dèficit auditiu.
Tema 13. La intervenció del mestre d’audició i llenguatge amb els alumnes amb deficiència auditiva. Criteris per a l’elaboració d’adaptacions curriculars. Ajudes tècniques per a la comunicació: tipus i criteris d’utilització.