Com es pot llegir "El petit príncep" (Filosofia per a infants i joves)
Editorial EDICIONES OCTAEDRO
Do you want to pick it up at the bookstore?
Mainland Spain
- Publisher EDICIONES OCTAEDRO
- ISBN13 9788417219659
- ISBN10 841721965X
- Type BOOK
- Pages 200
- Collection RECURSOS EDUCATIUS #
- Published 2018
- Language Catalan
- Bookbinding Paperback with flaps
Subjects
Philosophical EducationalCom es pot llegir "El petit príncep" (Filosofia per a infants i joves)
Editorial EDICIONES OCTAEDRO
Do you want to pick it up at the bookstore?
Mainland Spain
Book details
Durant quinze cursos escolars hem treballat "El Petit Príncep" amb adolescents, amb gran profit i satisfacció. La candidesa aparent del relat i les possibilitats d’interpretació fan que cadascú se l’apropiï a la seva manera. En aquesta guia, que prové d’anys de treball en el projecte Filosofia 3/18, hi ha la petjada de Matthew Lipman i tota ella fa flaire de filosofia per a infants. S’hi destaquen substancialment els aspectes filosòfics per sobre d’altres que són tant o més legítims. A través dels viatges i les tribulacions del petit príncep, trobem conceptes com dubte, veritat, autoritat, efímer i soledat. Els aspectes ètics estan il·lustrats per les virtuts i defectes de personatges paradigmàtics. Tampoc no podem deixar de consignar els aspectes epistemològics assenyalats ja des del primer capítol i que culminen en la coneguda expressió: «L’essencial és invisible als ulls». El Petit Príncep és un clàssic universal que encara té molt a dir a les generacions actuals.
Irene de Puig i Olivé és llicenciada en Filosofia i Filologia Catalana. Va ser cofundadora del Grup IREF (Innovació i Recerca en l’Ensenyament de la Filosofia), que va adaptar i divulgar en català els llibres del projecte internacional Philosophy for Children, del filòsof Matthew Lipman. Actualment és la directora del Grup IREF i coordinadora del Màster en Filosofia 3/18 de la Universitat de Girona.
Roser Grivé i Solé (Barcelona, 1969) ha fet de professora de Llengua i Filosofia durant vint anys a l’Escola Thau de Sant Cugat. S’ha format també en Filosofia 3/18, «aprenentatge i avaluació per competències» i «metodologies d’enfocament globalitzat». Actualment assessora centres educatius en procés de millora i renovació pedagògica i col·labora en diversos projectes educatius.